arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۹ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶

ریابکوف: روسیه و آمریکا باید همه چیز را از نو آغاز کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت،‌ مسکو از واشنگتن می‌خواهد تا از سیاست کنونی‌اش دست برداشته و دور باطل تلافی‌جویی را از میان بردارد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، گفت‌وگوی سرگئی ریابکوف،‌ معاون وزیر امور خارجه روسیه با ای‌بی‌سی پس از آن انجام شد که مسکو شمار دیپلمات‌های آمریکا در روسیه را کاهش داد و استفاده از امکانات سفارت را محدود کرد. به گفته ریابکوف،‌ این اقدام که از مدت‌ها پیش در حالت تعلیق بود،‌ به تلافی دور جدید تحریم‌ها علیه روسیه و ادامه تصرف املاک دیپلماتیک روسیه و اخراج دیپلمات‌هایش به دست آمریکا صورت گرفت.

این دیپلمات با اشاره به لایحه "کاملا عجیب و غریب و غیر قابل قبول" آمریکا که سه‌شنبه از سوی قانونگذاران آمریکایی تایید شد، گفت: این اقدام همچون قطره‌ای بود که کاسه صبر ما را لبریز کرد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه از آمریکا خواست تا از تدابیر تلافی‌جویانه دست بردارد و صفحه جدیدی در روابط دوجانبه که اکنون "در شرایط نامناسبی" است، ایجاد کند. ریابکوف گفت: امید دارم که این دور باطل اقدامات تلافی‌جویانه ادامه پیدا نکند. اقدامات و واکنش متقابل هم‌اکنون باید متوقف شود. اکنون باید شروع جدیدی داشته باشیم و من از همکارانمان در واشنگتن و همچنین سفیر آمریکا در مسکو می‌خواهم این کار را بکنند. ما باید ساخت یک خانه جدید، یک سازه جدید و یا هر چیز دیگری را آغاز کنیم؛ در غیر اینصورت همه چیز ویران می‌شود.

او در تشریح اقدام مسکو در کاهش شمار دیپلمات‌های آمریکایی در روسیه و رساندن تعداد آن به شمار دیپلمات‌های روسیه در آمریکا گفت: مسکو پیش از این اقدام چندین ماه صبر کرد و انتظار داشت که نظر طرف آمریکایی عوض شود اما این اتفاق رخ نداد. دو طرف الان در تعداد کارکنان برابر شدند.

با این حال ریابکوف تاکید کرد که اگر واشنگتن به درخواست مسکو گوش ندهد، روسیه "یک جعبه ابزار پر" در اختیار دارد. ریابکوف از افشای گام‌های تلافی‌جویانه بعدی خودداری کرد و گفت که چنین کاری "غیر حرفه‌ای" خواهد بود اما اطمینان داد که گزینه‌های بسیاری روی میز است و تمام اقدامات "متعارف و غیر متعارف" بررسی می‌شود.
نظرات بینندگان