arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶

سردار جزایری: تفکیک نقض برجام به فاحش و غیرفاحش، بی راهه رفتن است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه اقدامات آمریکا قطعا ناقض برجام است، گفت: متاسفانه برخی با ادبیات جدید ، نقض برجام را به نقض فاحش و غیرفاحش تفکیک می‌کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار  سید مسعود جزایری  سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در خصوص افزایش تحریم‌ها علیه ایران، توسط آمریکا و محکوم شدن پرتاب ماهواره بر «‌سیمرغ»‌از سوی آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، اظهار داشت:‌ ایران جزو ۱۰ کشوری است که تمامی لوازم و امکانات مربوط به پرتاب ماهواره را در داخل کشور دارد و از این جهت، این موفقیت های علمی وفناورانه را به دست اندرکاران آن،  وزارت دفاع و مراکز علمی و پژوهشی کشور تبریک می گوییم.

وی افزود: از آنجا که آمریکا و اروپا نمی توانند شاهد پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران باشند، با آزمایش اخیر که در زمینه پرتاب ماهواره بر انجام گرفت. پایه مخالفت را بنا نهادند تا جایی که آمریکایی ها آن را ناقض قطعنامه های شورای امنیت تلقی کردند که به لحاظ حقوقی این برداشت کاملا غلط است.

جزایری تصریح کرد: از نظر ما رویکرد آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی، کاملا بی ارزش است و تاثیری در روند پیشرفت های ما ندارد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا که در مجلس در حال بررسی است، گفت:‌ اقدامات آمریکا قطعا نقض برجام است و طبیعی می باشد که باید با آن اقدامات مخالفت و مقابله بشود؛ ضمن اینکه در تحریم های جدید، ‌حربه دیگری از سناریوهای تخریبی آمریکا علیه کشورمان را می‌شود به وضوح مشاهده کرد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح افزود: خصوصا از دست اندرکاران دولت و وزارت امورخارجه انتظار می رود، به صورت درست و جامع، همه ابعاد شیطنت های آمریکا را برای مردم تشریح کنند، چرا که به هر میزانی که آحاد مردم به خباثت های هیات حاکمه آمریکا پی ببرند، وحدت، همبستگی و عزم و اراده مردم برای کار و تلاش بیشتر در راه سازندگی کشور افزایش پیدا می‌کند و این خود مانع بزرگی برای دو قطبی سازی کاذب در جامعه می‌شود و این درک بیشتر، عمومیت می یابد که نگاه به خارج رفع کننده مشکلات نیست.

جزایری عنوان کرد:‌از مجلس نیز انتظار داریم که در برابر نقض عهدهای آشکار آمریکا، جامع و قاطع تصمیم گیری کند و برای همیشه پرونده آمریکایی ها مبنی بر اینکه می‌توانند با وارد کردن فشار به ایران به اهداف خود دست یابند، خاتمه دهد. راهکار این مساله برخورد تند با آمریکا است و تنها راه عقب نشینی آمریکا از مواضع خصمانه علیه ایران، مقابله شدید با آن ها است.

وی با اظهار تاسف از اینکه برخی با ادبیات جدید، نقض برجام را به نقض فاحش و غیرفاحش تفکیک می‌کنند، گفت:‌ردی از این مساله در اسناد قبلی مربوط به برجام مشاهده نمی شود و باید مراقب شود که مجددا برجام به بیراهه نرود.
نظرات بینندگان