arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۷ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶

درگیری الشباب با صلح‌بانان اتحادیه آفریقا در سومالی/ 26 کشته و زخمی در انفجار در موگادیشو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام بلندپایه ارتش سومالی اعلام کرد، شبه‌نظامیان گروه الشباب و سربازان هیات صلح‌بانی اتحادیه آفریقا امروز (یکشنبه) با یکدیگر در منطقه‌ای در جنوب غرب این کشور درگیری پیدا کردند و به ادعای الشباب در این درگیری 39 سرباز صلح‌بان کشته شدند.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، این حادثه در منطقه "بولاماریر" واقع در استان شابله جنوبی در فاصله 140 کیلومتری جنوب غرب موگادیشو رخ داده  است.

سرهنگ حسن محمد به رویترز گفت: شبه‌نظامیان الشباب یک کاروان حامل صلح‌بانان اتحادیه آفریقا را در یک کمین مورد حمله قرار دادند.

او به رویترز تصریح کرد: این کمین تبدیل به یک درگیری شدید میان الشباب و نیروهای صلح‌بان اتحادیه آفریقا شد و آخرین اطلاعات ما مربوط به زمان تداوم درگیری بوده و فعلا از تلفات اطلاعی نداریم.

عبدالعزیز ابومصعب، سخنگوی عملیات نظامی الشباب گفت: ما در حال حاضر 39 جسد سربازان اتحادیه آفریقا از جمله فرمانده آنها را در اختیار داریم.

هنوز مقام‌های سومالی درباره تلفات این حمله اظهارنظری نکرده‌اند.

در همین حال وزارت امنیت داخلی سومالی نیز اعلام کرد در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در خیابانی شلوغ در شهر موگادیشو پایتخت سومالی دست‌کم شش تن کشته و 20 تن دیگر نیز زخمی شدند و تلفات این حادثه احتمالا بیشتر خواهد شد.

احمد محمد، سخنگوی وزارت امنیت داخلی سومالی گفت، در انفجار این خودرو بمب گذاری شده که در خیابان "مکه مکرمه" در شهر موگادیشو و با کنترل از راه دور انجام شد، شش غیرنظامی کشته و 20 تن دیگر زخمی شدند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان