arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۲ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
وزیر اوقاف قطر:

عربستان سلامت و تسهیلات حجاج قطری را تامین نمی کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر اوقاف قطر روز یکشنبه گفت: وزارت حج عربستان سعودی از همکاری با وزارت اوقاف قطر برای تامین سلامت حجاج قطری و اعطای تسهیلات خودداری کرده است.
 
به گزارش انتخاب،  'علی سلطان مسیفری' وزیر اوقاف قطر همچنین اظهارات رسانه های سعودی درخصوص عدم ثبت نام حجاج قطری از سوی وزارت اوقاف قطر را تکذیب و این اخبار را در جهت تلاش رسانه های سعودی برای پنهان و مخدوش کردن واقعیت ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه حجاج قطری که برای حج عمره طی هفته های گذشته به عربستان سفر کرده بودند با مشکلات و موانعی مواجه شدند, گفت: همین مساله باعث نگرانی ما درخصوص مناسک حج شده است.

وزیر اوقاف قطر با ابراز تاسف از اینکه مقام های سعودی امور سیاسی را وارد مسائل حج کرده است، تاکید کرد که این اقدام عربستان باعث محرومیت شمار زیادی از مسلمانان برای انجام فریضه دینی خود شده است.

مسیفری درخصوص این ادعای سعودی ها که وزارت اوقاف قطر از ثبت نام حجاج قطری خودداری کرده, گفت: اداره حج قطر مانند هر سال در ماه مارس (اسفند/فروردین) اقدام به ثبت نام حجاج قطری به مدت یک ماه تا پایان ماه مارس کرد و طی این مدت حدود 20 هزار نفر از مردم قطر و اتباع مقیم این کشور ثبت نام کردند, اما اکنون مسئولان سعودی از همکاری با وزارت اوقاف خودداری می کنند.

در همین راستا کمیته ملی حقوق بشر قطر روز شنبه اعلام کرد که درباره محدودیت ها و موانعی که عربستان برای حجاج قطری در ادای مناسک حج امسال ایجاد کرده،‌ به گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور آزادی عقیده و مذهب شکایت کرده است.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن گذشته (15 خرداد96) با متهم کردن دوحه به حمایت از سازمان های تروریستی ، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.

عربستان برای تحت فشار قراردادن قطر به منظور تسلیم شدن در برابر خواسته های این کشور، از اهرم حج استفاده کرده و می کوشد با بهره برداری سیاسی از این موضوع،‌ شروط خود را بر دوحه تحمیل کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان