arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۳ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶

رشد در فلزی‌ها/ دماسنج بازار ۴۰ واحد بالا رفت

در سومین روز داد و ستدهای بورس تهران دماسنج بازار سرمایه نیمه‌ کانال ۸۱ هزار واحدی را رد کرد، معامله گران بورسی امروز شاهد داد و ستد بیش از نیم میلیون سهم و اوراق بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در سومین روز داد و ستدهای بورس تهران دماسنج بازار سرمایه نیمه‌ کانال ۸۱ هزار واحدی را رد کرد، معامله گران بورسی امروز شاهد داد و ستد بیش از نیم میلیون سهم و اوراق بودند.

به گزارش انتخاب، امروز دوشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۴۲ واحد رشد کرد و به رقم ۸۱ هزار و ۵۳۳ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با رشد ۴۰ واحدی خود رقم ۱۷ هزار و ۸۱۸  واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز ۱۵۴ واحد بالا رفت و به رقم ۸۹ هزار و ۸۹۵ واحدی دست یافت. علاوه بر این شاخص بازار اول ۱۰۶ واحد رشد کرد و شاخص بازار دوم با ۳۲۶ واحد کاهش روبرو شد.

در معاملات امروز نماد شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و ملی صنایع مس ایران با ۵۸، ۵۲ و ۲۷ واحد تاثیر مثبت بیشترین نقش افزاینده را روی دماسنج بازار داشت. در طرف مقابل سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت بندرعباس و نفت بهران به ترتیب با ۲۷، ۲۵ و ۱۳ واحد تاثیر منفی بیشترین نقش کاهنده را بر روی دماسنج بازار داشتند.

در سومین روز معاملات تالار شیشه‌ای در این هفته در گروه فلزات اساسی ۹۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۹ میلیارد تومان در هفت هزار و ۲۶۲ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت. در این گروه سهام شرکت‌هایی که دارای حجم معامله‌ای نسبتا بالا بودند با روند رو به رشد مواجه شد. هر چند که تعداد شرکت‌هایی که قیمت سهامشان روند کاهشی داشت نیز در این گروه کم نبودند.

در گروه محصولات شیمیایی نیز بیش از ۳۸ میلیون سهم معامله شد که ارزش آن به نزدیک ۸ میلیارد تومان می‌رسید، اما در نهایت اکثر شرکت‌های موجود در این گروه با روند کاهشی در قیمت سهامشان مواجه شدند. در گروه فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای نیز شرایط چندان متفاوت نبود و  علی‌رغم رشد تعداد کمی از نمادهای ایران گروه اکثریت با روند کاهشی روبرو شدند.

در معاملات امروز تالار شیشه‌ای بیش از ۶۳ میلیون سهم خودرویی معامله شد که ارزش آن به بیش از ۹ میلیارد تومان می‌رسید. در این گروه قیمت سهام شرکت‌های پرمعامله همچون ایران‌خودرو، پارس خودرو و زامیاد چندان تغییری نسبت به روز گذشته نداشت هر چند که روند آنها افزایشی بود. اما در کل شرایط این گروه نسبت به روزهای گذشته در وضعیت مطلوب‌تری به سر می‌برد.

ارزش معاملات بورس تهران در سومین روز معاملات این هفته به بیش از ۱۴۱ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات به رقم ۵۲۵ میلیون تومان بالغ شد. از جمله معاملات درون‌گروهی امروز می‌توان به داد و ستدهایی در نماد شرکت پتروشیمی شازند و پلی‌اکریل اشاره کرد به طوری که در نماد شاراک ۸۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۹ میلیارد تومان تنها در دو نوبت معامله شد و بیشترین ارزش و حجم معامله را به خود اختصاص داد.

آیفکس نیز با ۸.۸ واحد رشد همراه شد و به رقم ۹۲۹.۱ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۱۴۶ میلیارد تومان را رد کرد و حجم آن به نزدیک ۱۷ میلیون سهم رسید.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان