arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶

آخوندی: توسعه حمل و نقل هوایی در اولویت قرار دارد/ فرود اولین پرواز ATR در سنندج

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر راه و شهرسازی گفت: در این دولت به سمتی رفته‌ایم که بتوانیم زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی را توسعه دهیم زیرا نقش بسیار مهمی در توسعه منطقه دارد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، عباس آخوندی در مراسم افتتاح ۱۰ کیلومتر از بزرگراه همدان - سنندج و ۷۵ کیلومتر از بزرگراه غرب کشور اظهار کرد: کریدور غرب کشور، پنج استان کشور را به هم متصل می‌کند و ایران را به فراسوی مرزها پیوند می‌دهد.

وی افزود: ۱۷ درصد جمعیت در این کریدور زندگی می‌کنند به همین دلیل، اجرای این پروژه از اهمیت زیادی برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های مهم کشور است، عنوان کرد: با احداث این بزرگراه، در کنار آن می‌توانیم وضعیت گردشگری، حمل و نقل و توریسم را هم توسعه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه پروژه بزرگراهی غرب کشور به سرعت در حال پیشرفت است، اعلام کرد: برای سال ۹۶ اتصال پنج مرکز استان را در اولویت قرار داده‌ایم و بویژه اتمام ۳۱۶ کیلومتر از این کریدور که در استان کردستان هم قرار دارد در اولویت است.

آخوندی بیان کرد: همه قطعات این بزرگراه در استان بجز هفت، هشت کیلومتر تعیین تکلیف شده که این قسمت هم بزودی تعیین تکلیف می‌شود.

وزیر راه در ادامه تصریح کرد: شبکه حمل و نقل تنها جاده‌ها نیستند و باید راه ریلی را هم در نظر بگیریم تا جاده‌ها و ریل‌ها را به دریاها متصل کنیم.

آخوندی ادامه داد: در این دولت به سمتی رفته‌ایم که بتوانیم زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی را بویژه در استان کردستان توسعه دهیم زیرا نقش بسیار مهمی در توسعه منطقه دارد.

اولین پرواز ATR در فرودگاه سنندج به زمین نشست

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: امروز اولین پرواز آی تی آر به استان کردستان انجام شد که هدف از این کار فعال کردن فرودگاه‌های این مناطق است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دو فرودگاه سقز و سنندج در استان کردستان از اهمیت زیادی برخوردارند که با شروع پرواز ناوگان هواپیمایی آی تی آر، راه هوایی استان توسعه یافته و در نهایت روابط تجاری، فرهنگی و انسانی هم سهولت پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: سعی کرده‌ایم یک شبکه فرودگاهی قابل اتکا و مجهز برای استان کردستان فراهم کنیم.

آخوندی در ادامه همچنین گفت: جاده سنندج - مریوان هم به دلیل حجم بالای ترانزیت در اولویت قرار دارد و به عنوان یک پروژه محوری بسیار مهم، تعیین تکلیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم علیرغم تنگناهای مالی تعهد خود را به مردم استان انجام دهیم تا مردم از آسایش، رفاه و امنیت بیشتری برخوردار باشند.

نظرات بینندگان