arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶

16مرداد؛ انتخاب هیأت رئیسه جدید خانه احزاب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس خانه احزاب ایران از انتخاب هیأت رئیسه جدید خانه احزاب ایران در 16 مردادماه خبر داد.

 به گزارش انتخاب قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب ایران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جلسه شورای مرکزی این مجمع صنفی اظهار داشت: در جلسه امروز که هفده نفر از 21 نفر اعضای شورای مرکزی حضور داشتند، در مورد یارانه احزاب، آیین‌نامه قانون احزاب کشور و انتخاب نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده 10 احزاب بحث و گفت‌وگو شد.

وی افزود: آقای کواکبیان در این جلسه وعده دادند که از طریق آقای نوبخت جلساتی برگزار شود تا موضوع یارانه احزاب به نتیجه مورد نظر برسد. همچنین نامه‌ای در خصوص آیین‌نامه احزاب تهیه شد و به کمیسیون دولت فرستادیم.

حشمتیان با اشاره به انتخاب نمایندگان حزبی در کمیسیون ماده 10 احزاب خاطرنشان کرد: از شورای مرکزی خانه احزاب ایران در جلسه امروز نسبت به عدم حق رأی نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده 10 اعتراض شدید داشتند و تأکید بر این بود که به جای دو نفر باید احزاب سه نماینده در ماده 10 کمیسیون احزاب داشتند که متشکل از نمایندگان فراکسیون اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا باشد.

رئیس خانه احزاب همچنین خبر داد که هیأت رئیسه جدید خانه احزاب ایران در جلسه آینده (16 مردادماه) خانه احزاب ایران مشخص خواهد شد.
 
در دوره جدید هیأت رئیسه خانه احزاب، اصلاح‌طلبان رئیس، اعتدالگرایان نایب رئیس اول و اصولگرایان نایب رئیس دوم را برعهده خواهند گرفت.

نظرات بینندگان