arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

رئیس‌جمهور مکزیک: تماسی با همتای آمریکایی‌ام نداشته‌ام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از آنکه رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که همتای مکزیکی‌اش با وی تماس گرفته و از سیاست‌های مرزی‌اش تعریف و تمجید کرده، رئیس‌جمهور مکزیک ضمن رد این ادعا تاکید کرد که اخیرا هیچ تماس تلفنی با همتای آمریکایی‌اش نداشته است.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان جلسه معرفی جان کلی، وزیر سابق امنیت داخلی آمریکا به عنوان رئیس دفتر جدید کاخ سفید این اظهارات را مطرح کرد.

کلی در حال حاضر موظف است تا نظم را مجددا به کاخ سفید بازگرداند؛‌ جایی که در دوره اخیر با رسوایی، اختلافات داخلی و شکست‌های قانونی مواجه بوده است.

ترامپ در جریان این سخنرانی گفت: جان کلی در وزارت امنیت داخلی معجزه کرده است. همانطور که می‌دانید مرز بین آمریکا و مکزیک یکی از مشکلات عظیم است که 80 درصد از ورودی‌ها به آمریکا از این مرز وارد می‌شود. باید اعلام کنم که رئیس‌جمهور مکزیک اخیرا با من تماس گرفته و گفت که افراد بسیار کمی به مرزهای شمالی‌شان می‌آیند چراکه آنها می‌دانند دیگر نمی‌توانند از مرز ما عبور کنند. این بهترین تعریف و تمجید است.

این در حالی است که دفتر پنا نیتو، رئیس‌جمهور مکزیک این اظهارات ترامپ را رد کرد.

دفتر ریاست جمهوری مکزیک در بیانیه‌ای اعلام کرد: پنا نیتو اخیرا هیچ تماس تلفنی با دونالد ترامپ نداشته است. این دو رهبر آخرین بار در حاشیه نشست گروه 20 که 7 ژوئیه در آلمان برگزار شد با یکدیگر دیدار و درباره مسائل مربوط به مهاجرت صحبت کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در آن زمان پنا نیتو آماری را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهند تعداد مکزیکی‌هایی که در نیمه نخست سال 2017 از آمریکا اخراج شدند نسبت به سال 2016، 31 درصد کاهش داشته و تعداد مهاجرانی که از آمریکای جنوبی و مرکزی وارد مکزیک شده‌اند نیز 47 درصد کاهش داشته است.

نشست حاشیه گروه 20 نخستین نشست رسمی میان ترامپ و پنا نیتو بود که روابط‌شان به شدت خدشه دار شده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان