arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

واکنش ایتالیا و انگلیس به انتخابات ونزوئلا: ونزوئلا در آستانه فاجعه و جنگ داخلی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه انگلیس با انتقاد از سیاست مقام‌های ونزوئلایی و با اشاره به شرایط دموکراسی و انتخابات مجلس موسسان آن گفت، این کشور آمریکای لاتین در آستانه وقوع فاجعه است.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز یکشنبه ونزوئلا رای‌گیری برای تشکیل مجلس موسسان جدید را برگزار کرد؛ این نهاد قانونگذاری جدید وظیفه اصلاح قانون اساسی را به دست می‌گیرد. این انتخابات در بحبوحه اعتراضات گسترده مرگبار برگزار شد و اعتراض جامعه بین‌المللی را برانگیخت.

بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس گفت: ونزوئلا در آستانه فاجعه است و دولت نیکولاس مادورو باید پیش از آنکه دیر شود،‌ اقداماتش را متوقف کند. این کشور علیه خود رفتار می‌کند. تاکنون بیش از 100 تن کشته شدند و دموکراسی و حقوق اساسی در خطر است.   

این دیپلمات افزود، انتخابات یکشنبه به طور چشمگیری مشکلات را عمیق‌تر کرده و تنش‌ها را تشدید می‌کند. به گفته بوریس جانسون، مقام‌های ونزوئلا باید همکاری با اپوزیسیون به منظور اتحاد را آغاز کنند.

از سوی دیگر پائولو جنتیلونی، نخست‌وزیر ایتالیا گفت کشورش مجلس ملی موسسان ونزوئلا را به رسمیت نمی‌شناسد و معتقد است که شرایط این کشور نزدیک به جنگ داخلی است.  

او در مصاحبه‌ای گفت: اوضاع ونزوئلا در آستانه جنگ داخلی و استقرار یک رژیم دیکتاتوری است. ایتالیا مجلس موسسانی را که نیکولاس مادورو (رئیس‌جمهوری ونزوئلا) می‌خواهد،‌ به رسمیت نمی‌شناسد. 
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان