arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۰

گزارش لوموند از اكران «جدایی نادر از سیمین» در فرانسه

روزنامه لوموند ـ چاپ پاریس ـ در گزارشی به قلم «سوفی والون» با تیتر «یك جدایی شگفت‌انگیز، عامل موفقیت سینمای ایران» درباره‌ی جدیدترین ساخته‌ی اصغر فرهادی نوشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: روزنامه لوموند ـ چاپ پاریس ـ در گزارشی به قلم «سوفی والون» با تیتر «یك جدایی شگفت‌انگیز، عامل موفقیت سینمای ایران» درباره‌ی جدیدترین ساخته‌ی اصغر فرهادی نوشت.

در ابتدای این گزارش كه روز گذشته منتشر شده،آمده است:«فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی سورپرایز تابستانی سینما است. این فیلم كه از روز هشتم ژوئن نمایش خود را در فرانسه آغاز كرده است تاكنون بیش از 800 هزار تماشاگر را به سینماها كشانده است و در دوازدهمین هفته اكران توانسته به موفقیتی بیش از آنچه پیش‌بینی می‌شد، ‌دست پیدا كند.»

لوموند در ادامه آورده است: «فیلم‌های دیگر كارگردانان بزرگ ایران چون كیارستمی و پناهی كه در جشنواره‌های جهانی بیشتر از فرهادی نیز جایزه گرفته‌اند، به‌ندرت به آمار 150 هزار تماشاگر در فرانسه دست یافته‌اند و این درحالیست كه نمایش فیلم فرهادی همچنان ادامه دارد.»

این روزنامه پرتیراژ فرانسوی با اشاره به اعطای جایزه خرس طلا بهترین فیلم و دو خرس نقره‌ای بهترین بازیگری جشنواره برلین به «جدایی نادر از سیمین»، پیش بینی كرد شمار تماشاگران این فیلم در فرانسه در پایان ماه سپتامبر از یك میلیون نفر خواهد گذشت.

در ادامه این گزارش آمده است: «درحالیكه بسیاری از فیلم‌های كوچك در پایان هفته دوم و چهارم نمایش از سینماهای فرانسه برداشته می‌شوند اما «جدایی نادر از سیمین» توانست تعداد سالن‌های نمایش خود را از 105 در ماه ژوئن به 250 سالن افزایش دهد. این یك اتفاق بسیار نادر برای فیلم‌های ایرانی است.»

لوموند در این گزارش با اشاره به اكران موفقیت‌آمیز «جدایی نادر از سیمین» در دیگر كشورهای اروپایی آورده است: «در بلژیك تنها 9 سالن نمایش در اختیار این فیلم است، با این حال 30 هزار نفر به تماشای آن رفته‌اند. در انگلیس 60 هزار نفر تنها در 26 سالن به تماشای این فیلم نشسته‌اند. در آلمان نیز با اینكه كمتر از یك ماه از اكران این فیلم در 55 سالن می‌گذرد، اما 100 هزار نفر تاكنون به تماشای این فیلم نشستند.»

این روزنامه فرانسوی در پایان گزارش خود می‌نویسد: «جدایی نادر از سیمین» در 70 كشور دنیا نمایش خواهد یافت و كمپانی سونی كه اواخر سپتامبر این فیلم را به پرده سینماهای آمریكا خواهد برد، امیدوار است تا یكی از نامزدهای جایزه اسكار بهترین فیلم خارجی باشد.»

«جدایی نادر از سیمین» كه اخیرا برای نمایش در جشنواره‌های فیلم در فنلاند، ژاپن، نروژ و نیویورك آمریكا انتخاب شده است، تاكنون درجشنواره‌های برلین، هنگ كنگ، بوینس‌آیرس، بخارست، ترانسیلوانیا و استانبول به نمایش درآمده است.

این فیلم طی هفته‌ها و ماههای قبل جایزه بزرگ بهترین فیلم بخش مسابقه جشنواره‌ سن پترزبورگ روسیه، جایزه اول جشنواره‌ «زردآلوی طلایی» ارمنستان و جایزه‌ اول جشنواره‌ كرواسی را دریافت كرده است.

جدیدترین ساخته‌ اصغر فرهادی كه از 30 سپتامبر (9 دی) در سینماهای آمریكا به نمایش درخواهد آمد، از روز 25 خرداد در بلژیك، دوم تیر در تایلند و 20 مرداد در هلند به‌روی پرده رفته است و طبق برنامه از هشتم سپتامبر (17 شهریور) در سینماهای سوئیس نمایش خواهد داشت.

«جدایی نادر از سیمین» در ادامه‌ اكران جهانی، از روز 25 دسامبر (4 دی) به‌طور هم‌زمان در ایتالیا و نروژ نمایش خواهد داشت و طبق برنامه‌ اعلام‌شده از روز 6 ژانویه سال آینده میلادی (16 دی) در سینماهای برزیل نمایش خود را آغاز خواهد كرد.

این فیلم با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابك كریمی، شیرین یزدان بخش، كیمیا حسینی و با حضور مریلا زارعی روایت می‌شود.

روزنامه‌ی «لوموند» فرانسه «فیلم «جدایی نادر از سیمین» را سورپرایز تابستانی سینمای این كشور» توصیف كرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی یار
|
UNITED STATES
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
0
0
افتخار می کنم به وجود کارگردانی مثل آقای فرهادی... سینمای ایران رو سرافراز کرده.
نظرات بینندگان