پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سایپا یا هر شرکت دیگر باید دامنه وسیعی از ماشین ها را تولید کند، هرکس به فرا خور درامد و احتیاجاتش این ماشین ها را انتخاب میکند مثلا من مدتی پراید را به علت جمع و جور بودن انتخاب کرده بودم. فقرا که ماشین نمی توانند بخرند.
به گزارش انتخاب به نقل از تیک، محمدحسین ادیب، اقتصاددان و پژوهشگر گفت: فقط کسی که طعم فقر را نچشیده و نمی داند معنای حرفش چیست، این حرف را می زند، واقعا متاسم برای ایشان بابت این نوع سخن گفتن.
وی افزود: سایپا یا هر شرکت دیگر باید دامنه وسیعی از ماشین ها را تولید کند، هرکس به فرا خور درامد و احتیاجاتش این ماشین ها را انتخاب میکند مثلا من مدتی پراید را به علت جمع و جور بودن انتخاب کرده بودم. فقرا که ماشین نمی توانند بخرند.
ادیب اضافه کرد: ممکن است کسی باشد که برایش فرقی نکند که بنز سوار شده است یا شورلت و یا پراید، افراد ثروتمند برای نشان دادن خودشان به ماشین های گران قیمت تر رو میآورند البته برای ان هایی که مانند من قدری اقتصاد می دانند، بحث متفاوت است و ماشین مفهومی ندارد برایشان.
ادیب خاطرنشان کرد: فقرا اصلا نمیتوانند ماشین خریداری کنند، کارگری که ماهی یک میلیون تومان درامد دارد نمیتواند ماشین بخرد. آن ها به حمل و نقل عمومی رو میآورند.