arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶

واکنش وزارت علوم به نامه محمدیان / سازوکار رأی‌گیری هیئت نظارت مرکزی از نظر وزارت علوم، خدشه ناپذیر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت علوم در واکنش به نامه مسئول نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه‌ها درباره جلسه اخیر هیئت نظارت مرکزی اتحادیه‌های دانشجویی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، وزارت علوم در پاسخ به حواشی تشکیل جلسه هیئت نظارت مرکزی مشترک اتحادیه‌های دانشجویی و نامه مسئول نهاد مقام معظم رهبری به وزیر علوم اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: "تصمیمات «هیئت نظارت مرکزی مشترک بر اتحادیه‌های تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان» منطبق بر دستورالعمل اجرایی مصوب مورخ 95/07/27 است. این هیئت در اولین اقدام پس از تصویب دستورالعمل اجرایی، موضوع تقاضای گروهی از تشکل‌های دانشجویی را در دستور کار قرار داد. وفق بند «الف» و «ب» ماده (2) دستورالعمل اجرایی، بررسی و تصویب اساسنامه اتحادیه‌های دانشجویی و اعلام موافقت اصولی و صدور پروانه فعالیت، وظیفه هیئت نظارت مرکزی مشترک است.

به این ترتیب، طی چندین جلسه و مدت زمان بیش از یک سال، تقاضای تشکیل اتحادیه «تادا» (که از بهمن 1349 مطرح بود) برای رسیدن به تصمیم اجماعی و اقناعی تمام اعضای هیأت به دقت مطالعه و بررسی شد. انجام بررسی‌های جامع و برگزاری جلسات طولانی از بهمن ماه سال گذشته منجر به این شد که پس از اخذ نظرات رؤسای دانشگاه‌های مربوطه در خصوص نحوه فعالیت این تشکل‌ها، در مورد تصویب این تقاضا و موافقت اصولی با آن تصمیم‌گیری شود.

در نهایت در جلسه مورخ 1396/05/09 که با حضور کلیه اعضای دارای حق رأی برگزار شد، پس از رأی‌گیری، موافقت اصولی با تشکیل «اتحادیه تشکل‌های اسلامی دانشجویان ایران» (تادا) با دو سوم آرای حاضران به عمل آمد. بنابراین، سازوکار رأی‌گیری مطابق با رویه‌های جاری انجام شده است و از نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، خدشه ناپذیر است.
نظرات بینندگان