arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۹ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۰

بركناري 18 مشاور وزير سابق صنايع

طی نامه‌ای از سوی معاون منابع انسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ۱۸ مشاور محرابیان وزیر سابق صنایع و معادن از کار خود برکنار شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طی نامه‌ای از سوی معاون منابع انسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ۱۸ مشاور محرابیان وزیر سابق صنایع و معادن از کار خود برکنار شدند.

به گزارش فارس، در نامه‌ای از سوی شریف‌زاده معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت به ۱۸ مشاور محرابیان، وزیر سابق صنایع، این مشاوران از کار خود برکنار شدند.

در این نامه با اشاره به تشکیل وزارتخانه جدید صنعت، معدن و تجارت گفته شده که احکام مشاوران قبلی، دیگر وجاهت قانونی ندارد.

خانم ظفری، مشاور امور بانوان وزیر سابق صنایع در این مورد به فارس گفت: وقتی حکم مشاوران از سوی وزیر صادر می شود، معاون وزیر نمی تواند با یک نامه آنها را عزل کند.

وی افزود: تعدادی از مشاوران مانند مشاور امور زنان براساس بخشنامه معاون منابع انسانی ریاست جمهوری و ابلاغ آن به وزارتخانه‌ها وجودشان الزامی است و اصولاً باید چنین پستهایی در وزارتخانه‌ها وجود داشته باشد.

شهرابی یکی دیگر از مشاوران محرابیان نیز در این مورد به فارس گفت: وزیر جدید صنعت با تمدید احکام مشاوران موافقت نداشته است.

یکی دیگر از مشاوران عزل شده نیز در این مورد به فارس گفت: با استناد به نامه صادر شده از سوی معاون وزیر صنعت در صورتیکه به دلیل تغییر وزیر و یا ایجاد وزارتخانه جدید، مشاوران قبلی وجاهت قانونی ندارند، پس برخی معاونان نیز که از زمان محرابیان تاکنون و بدون تمدید حکمشان همچنان در وزارتخانه جدید فعال هستند، کارشان غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه نحوه نگارش نامه ابلاغ شده به مشاوران، جالب نبود اظهار داشت: این حق وزیر جدید است که مشاورانش را خودش انتخاب کند ولی بهتر بود نامه اتمام کار مشاوران توسط وزیر نوشته می شد و دارای متن بهتر و همراه با تشکر از تلاش مشاوران بود.
نظرات بینندگان