arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۲۱۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۸ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۶

حضور ۱۳۱ شخصیت برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه گفت: تاکنون ۱۳۱ شخصیت را از ۸۵ کشور و ۸ سازمان بین‌المللی برای شرکت در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خواهیم داشت.

به گزارش انتخاب، ابراهیم رحیم پور با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما درباره مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: در جهت همکاری دولت و مجلس شواری اسلامی کار سمبلیکی در شنبه روز برگزاری مراسم تحلیف انجام می شود که بی نظیر است.

رحیم پور گفت: تا کنون 131 شخصیت را از 85 کشور و 8 سازمان بین المللی روز شنبه خواهیم داشت و این در حالی است که در مراسم تحلیف قبلی 47 کشور شرکت کرده بودند.

وی افزود: این در شرایطی است که در منطقه همه در پی  بایکوت و ایزوله کردن جمهوری اسلامی هستند.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه با بیان اینکه 30 شخصیت از 23 کشور اروپایی در این مراسم شرکت می کنند و این بی‌سابقه است، گفت: رئیس مجلس اسپانیا و خانم موگرینی و در رده های دیگر، وزیر و قائم مقام وزیر خارجه و فرستاده ویژه در این مراسم شرکت می کنند.

رحیم پور افزود: با تفسیر وضعیت چیدمان قدرت در دنیا ، شرکت اروپایی‌ها در این دوره یک شرکت واقعی و قابل تفسیر و تحلیل است.

وی اضافه کرد: تاکنون رئیس جمهور 7 کشور برای شرکت در این مراسم وارد کشورمان شدند.

رحیم پور با اشاره به اینکه حضور همسایگان در مقایسه با دوره‌های قبلی تحلیف، بیشتر است، گفت: روسای جمهوری ارمنستان، عراق، مولداوی، زیمباوه، لسوتو و افغانستان در این مراسم شرکت می کنند.

وی افزود:  19 رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر و 18 رئیس مجلس جزو مقامات سطح یک شرکت کننده در این مراسم هستند.

رحیم پور گفت: در سطح های بعدی 12 وزیر خارجه حضور دارند بنابراین کیفیت شرکت کننده ها بالاست.
نظرات بینندگان