arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۷ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۶

آزادسازی چندین منطقه دیگر در حومه «الرقه»/ ده‌ها داعشی به هلاکت رسیدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع سوری از ادامه پیشروی ارتش سوریه در عملیات خود در حومه الرقه و آزادسازی چندین منطقه دیگر از اشغال تروریست‌های داعشی خبر دادند.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم ، نیروهای ارتش سوریه همچنان به پیشروی خود در حومه جنوب شرقی الرقه ادامه می‌دهند و در آستانه پایان دادن به حضور گروه تروریستی داعش در صحرای واقع بین حومه شرقی الرقه و استان دیرالزور قرار گرفتند که در محاصره داعشی‌ها قرار دارد.

نیروهای ارتش با کمک نیروهای همپیمان روستاهای «حویجة شنان و الشریدة» در حومه شرقی الرقه را از اشغال تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

این نیروها طی دو روز اخیر هم هفت شهرک در جنوب و داخل حوضه رودخانه فرات را آزاد کردند و با دور زدن تروریست‌ها و آزادسازی شهرک‌های غانم علی،‌ الرابیه و الجبیله،‌هرگونه راه کمک‌رسانی به آنها را قطع کردند که این تحول به فروپاشی مواضع داعشی‌ها و محاصره آنها منجر شد.

عملیات نیروهای ارتش و همپیمانان در این مناطق به هلاکت ده‌ها تروریست داعشی که بیشتر آنها غیر سوری بودند و انهدام جنگ‌‌افزارها و خودروهای زرهی آنها و آزادسازی شهرک‌های «الرحبی، الصبخة، السبخة، الجبلی، الذیابیة، المسطاحة، زور شمر، اسلام،تل المرود و رجم هارون» منجر شد و فاصله بین این نیروها تا مواضع نیروهای مستقر در دیرالزور به 60 کیلومتر رسید.

به گفته یک منبع میدانی،‌هدف آتی نیروهای ارتش، آزادسازی «مغلة کبیرة،صغیرة وغانم العلی» و پاکسازی آنها از لوث تروریست‌های داعشی است.

خبر دیگر اینکه در ادامه درگیری و جنگ داخلی میان گروه‌های تروریستی تکفیری در شمال سوریه، یکی از این گروه‌ها،‌یک خودروی بمب‌گذاری شده را در نزدیکی مقر باند تروریستی تحریرالشام(جبهه النصره)‌در منطقه ریف المهندسین در غرب حلب منفجر کرد که به هلاکت شماری از تروریست‌ها وانهدام این مقر منجر شد.

از سوی دیگر، تروریست‌ها، حمود ابومالک فرمانده گروه تروریستی موسوم به لواء‌السنه را ساعاتی پس از بیعت وی با جبهه تروریستی النصره در منطقه معرشورین در حومه ادلب کشتند تا جنگ و درگیری داخلی میان تکفیری‌ها همچنان ادامه داشته باشد.
نظرات بینندگان