arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۸ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۶

نخستین گروه از حجاج ایرانی فردا عازم مکه مکرمه می‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۱۱ هزار نفر از حجاج ما در مدینه مستقر شده اند، گفت: نخستین گروه از حجاج ایرانی، شنبه از مدینه منوره عازم مکه خواهند شد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، حمید محمدی در مراسم بدرقه سرپرست حجاج ایرانی برای عزیمت به مدینه منوره گفت : از مجموع ۵۹۰ کاروان زائران ایرانی تعداد ۳۰۰ کاروان مدینه قبل هستند که اعزام آن ها از روز ۸ مرداد آغاز شد و تا ۳۰ مرداد ادامه دارد.

وی ادامه داد: کاروان های مدینه بعد ما ۲۹۰ کاروان است که اعزام آنها از ۱۴ مرداد آغاز می شود و تا ۳ شهریور آخرین پرواز های ما به جده انجام خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۱۱ هزار نفر از حجاج ما در مدینه مستقر شده اند، گفت: نخستین گروه از حجاج ایرانی، شنبه از مدینه منوره عازم مکه خواهند شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: از روز پنجشنبه ۱۲ مرداد هیأت کنسولی ما در عربستان حضور یافت که گروهی از آن در مدینه و گروهی در مکه و جده مستقر خواهند شد.

محمدی گفت: بر اساس گزارش ها، اوضاع کلی و خدمات اقامتی و بهداشت و درمان در مدینه بسیار خوب است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: امسال در مقایسه با سال های گذشته خدمات متنوعی به حجاج ارائه می دهیم و تدابیر ویژه ای اتخاذ کرده ایم از جمله اینکه در عرفات چادرهای مدرن مجهز به کولرهای گازی برای حجاج تدارک دیده شده است.

محمدی ادامه داد: برنامه ریزی های مناسبی برای رفت و آمدهای حجاج صورت گرفته است و سازمان دهی و گروه بندی هایی که انجام شده متفاوت از سال های قبل است.

وی اضافه کرد: بخش عمده ای از برنامه های تردد با هماهنگی وزارت حج عربستان انجام شده است تا در عمل با مشکلی مواجه نشود.

محمدی گفت: وظایف تیم کنسولی، تعریف شده و همان وظایف معمولی است که در حمایت از یک شهروند ایرانی انجام می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه لپ تاپ های مسافران به طور ویژه بازرسی می شود، گفت: حجاج اگر نیاز ضروری و مبرم به لپ تاپ ندارند آن را به همراه خود نبرند زیرا خودشان و کاروان معطل می شوند.
نظرات بینندگان