arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۰

عبور طلا از مرز 1900 دلار ؛ احتمال ترکيدن حباب قيمتي طلا قوت گرفت

قيمت جهاني طلا در معاملات ديروز بازارهاي جهاني رکورد 1910 دلار را به ثبت رساند و در ادامه با کاهش به 1883 دلار در هر اونس رسيد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قيمت جهاني طلا در معاملات ديروز بازارهاي جهاني رکورد 1910 دلار را به ثبت رساند و در ادامه با کاهش به 1883 دلار در هر اونس رسيد.

با ادامه روند افزايشي قيمت طلا در معاملات روز گذشته بازارهاي جهاني، هر اونس طلا از مر ز 1900 دلار فراتر رفت.

بر اساس گزارش بلومبرگ هر اونس طلا در بازار نيويورک در اين روز براي لحظاتي به 1910 دلار رسيد که اين بالاترين رقم ثبت شده براي قيمت اين فلز در طول تاريخ معاملات آن است. با اين حال در ادامه معاملات اين رقم کاهش يافت و در هر اونس برابر 1904 دلار شد.

به باور تحليلگران چنانچه قيمت طلا به مرز 1930 دلار برسد آن گاه نمي توان انتظار کاهش قيمت طلا به زير 1900 دلار را داشت.

نگراني هاي سرمايه داران در مورد بحران بدهي هاي آمريکا و اروپا و تأثير آن بر رشد اقتصادي جهان مهمترين علت افزايش قيمت طلا طي روزهاي اخير عنوان شده است. اين در حالي است که روند کنوني افزايش قيمت طلا از زمستان گذشته و با شروع انقلابهاي عربي آغاز شد. به رغم سرنگوني رژيم قذافي در ليبي قيمت طلا نه تنها کاهش نيافت، بلکه از آن روز تاکنون حدود 45 دلار افزايش داشته است.

قيمت طلا طي يک ماه گذشته نزديک به 300 دلار و در يک سال گذشته 670 دلار افزايش داشته است. با توجه به رشد سريع قيمت اين فلز طي يک ماه گذشته، برخي کارشناسان نسبت به حبابي بودن قيمتها هشدار داده اند. بلومبرگ به تازگي به نقل از کارشناسان اقتصادي قيمت کنوني طلا را حبابي دانسته است.

موسسه مالي ولس فارگو نيز با اشاره به نقش سفته بازان در افزايش اخير قيمت طلا هشدار داد قيمت کنوني طلا در بازارهاي جهاني حبابي است و هر لحظه امکان ترکيدن آن وجود دارد.

بر اساس گزارش اين مؤسسه مالي، ترکيدن حبابهاي قيمتي کالاهاي مختلف در گذشته آثار منفي زيادي بر سرمايه گذاران و ثبات بازارهاي مالي داشته است. اکنون اين زنگ خطر به صدا درآمده است .
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
Kethan
|
GHANA
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
0
0
That's really tihknnig out of the box. Thanks!
نظرات بینندگان