arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۴۰۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۸ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶

نواز شریف: تعیین صلاحیت من با مردم است/حضور مردم، نافی رای دادگاه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نواز شریف که اخیرا با رای دادگاه عالی پاکستان سلب صلاحیت شده و از نخست وزیری این کشور برکنار شده است، با به راه انداختن کاروان عظیم مردمی در حمایت از خود گفت: تعیین صلاحیت من با مردم است.

به گزارش انتخاب، نواز شریف روز گذشته کاروان عظیم مردمی در تبلیغات و حمایت از خود را از اسلام آباد به سمت لاهور به راه انداخت و قرار است در تمام شهرها در طول مسیر، توقف و برای مردم سخنرانی کند.
 
وی ظهر روز گذشته از اسلام آباد و با بدرقه هزاران نفر از مردم، کاروانش را به سوی لاهور حرکت داد و اولین توقف و سخنرانی خود را شامگاه گذشته در شهر راولپندی در فاصله 15 کیلومتری اسلام آباد انجام داد.
 
وی در راولپندی خطاب به جمع گسترده هوادارانش گفت: حضور گسترده مردم حاکی از آن است که آنها رای دادگاه عالی مبنی بر سلب صلاحیت من را تایید نمی کنند. در واقع این مردم هستند که باید صلاحیت ها را تعیین کنند.
 
وی افزود: حضور پرشور حامیان حزب مسلم لیگ نواز و هواداران وی در این کاروان نشان دهنده مردود شدن رای اخیر دادگاه دادگاه عالی پاکستان درباره من است.
 
نواز شریف تاکید کرد: این مردم هستند که باید درباره صلاحیت من قضاوت کنند. حضور ساکنان شهر راولپندی و اسلام آباد، نماد همسبتگی مردم در تمام کشور است و حضور آنها در این کاروان، به معنای رای مردم به صلاحیت من است.
 
وی با انتقاد شدید از رای اخیر دادگاه عالی افزود: هیچ اتهام فسادمالی علیه من ثابت نشده و حتی شواهد قوی درباره این اتهام علیه من وجود نداشته است با این حال دادگاه عالی من را تنها به این دلیل که چرا به عنوان مدیرعامل شرکت فرزندم، از او حقوق دریافت نمی کردم، سلب صلاحیت کرد.
 
نواز شریف از هوادارانش خواست تا به هیچ عنوان از انتخاب خود و از رایی که در سال 2013 به حزب مسلم لیگ نواز دادند تا آن را به عنوان حزب حاکم کشورشان برگزینند، عقب نشینی نکنند.
 
وی گفت: در تاریخ 70 ساله پاکستان به هیچ یک از نخست وزیران در این کشور اجازه داده نشد تا مدت قانونی نخست وزیری خود را تکمیل کنند اما این اقدام تمسخر آمیز باید به پایان برسد.
 
نواز شریف در طول عزیمت کاروانش به سمت لاهور، پس از شهرهای اسلام آباد، راولپندی و گُجرخان، عصر امروز وارد شهر جِهلُم شد و حرفهایی مشابه سخنان دیشب خود در راولپندی، در جمع مردم این شهر بیان کرد.
 
یک کانتینر ضدگلوله مجهز به وسایل رفاهی، لوازم استراحت و امکانات سخنرانی، کاروان نواز شریف را همراهی می کند و وی بدلیل مسائل امنیتی، سخنرانی هایش را از پشت پنجره ضدگلوله این کانتینر انجام می دهد.
 
انتظار می رود کاروان نخست وزیر سابق پاکستان روز جمعه و یا شنبه به لاهور برسد و جمع زیادی از مردم در شهر لاهور به عنوان مرکز اصلی حزب تحت رهبری وی و دومین شهر بزرگ پاکستان، از او استقبال خواهند کرد.
 
احزاب مخالف نیز در این شرایط دست روی دست نگذاشته و قصد دارند 'به شیوه مخالفان' از نواز شریف در لاهور استقبال کنند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان