arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۰۲۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶

دستگیری 18 تن از مظنونان حمله به پایگاه نظامی ونزوئلا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقام‌های ونزوئلایی از دستگیری 18 تن از سربازان و غیرنظامیان این کشور در ارتباط با حمله به یک پایگاه نظامی خبر داده و اعلام کردند که مهمات و سلاح سرقتی از آنها کشف و ضبط شده است.

به گزارش انتخاب، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، نیروهای امنیتی ونزوئلا هنوز دنبال 23 تن دیگری هستند که در این حمله مرگبار به یک پایگاه نظامی دست داشتند. مقام‌های ونزوئلایی می‌گویند برخی مظنونان فراری اکنون در میامی هستند.

مقام های کاراکاس بر این باورند که این مظنونان در حمله به پایگاه نظامی در شهر والنسیا که اخیرا رخ داد، شرکت داشتند. در این حمله 20 مهاجم به پایگاه حمله کرده و مقادیر زیادی مهمات و سلاح به سرقت بردند. سربازان ارتش در پایگاه دو مهاجم را کشته و هشت تن دیگر را نیز دستگیر کردند؛ مابقی مهاجمان فرار کردند.

گوستاوو گونزالس لوپز، رئیس اطلاعات ونزوئلا در اظهاراتش درباره حمله ششم اوت سال جاری میلادی گفت: شش سرباز فراری و سایر افراد در این حمله دست داشتند. کاپیتان سابق گارد ملی به نام "خوآن کارلوس کاگوآریپانو اسکات" بعنوان سرکرده این حمله شناسایی شده است. این فرد چند روز بعد از حمله در کاراکاس دستگیر شد.

رئیس اطلاعات ونزوئلا اعلام کرد: مقام‌ها 21 قبضه تفنگ، سه نارنجک انداز، هفت تیر، مهمات و یونیفورم‌های نظامی را از افراد دستگیر شده کشف و ضبط کردند. همچنین یک حساب بانکی که از تروریست‌ها پشتیبانی می‌کرد، مسدود شد.

وی ادامه داد، اینترپل برای هفت توطئه‌گر ضد دولت ونزوئلا شامل یک خبرنگار که در میامی آمریکا ساکن است، حکم دستگیری صادر کرده است.

از زمان آغاز درگیری‌ها در ونزوئلا و تظاهرات ضد دولتی بیش از 120 تن کشته شده‌اند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان