arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶

بادامچیان: فراکسیون موتلفه با مدارا به وزرای پیشنهادی رای دهد/ در نطق‌های خود دولت را تضعیف نکنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام فراکسیون موتلفه اسلامی در مجلس گفت: نمی‌خواهیم در رای اعتماد مجلس به کابینه یک حکم حزبی به نمایندگان مجلس دهیم بلکه به نمایندگان می‌گوییم به وظیفه خود عمل کرده و تا جایی که می‌توانند در رای اعتماد وزرا همراهی کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایلنا، اسدالله بادامچیان درباره کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور گفت: وقتی رئیس‌جمهور با رای اکثریت مردم انتخاب و تنفیذ ولایت امر برای او جاری می‌شود، طبعا او رئیس‌جمهور همه ملت است و باید در این زمینه به او کمک کنیم و خودش هم طوری رفتار کند که بتواند نگاه همه را جلب کند.

او در ادامه گفت: اولین مساله در معرفی کابینه این است که وزراء بتوانند در توده مردم آرامش ایجاد و مردم را به موفقیت خود امیدوار کنند و همچنین مجلس را که از سلیقه‌های گوناگون تشکیل شده تشویق کنند تا به کابینه یکپارچه رای دهند.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در مجلس بیان کرد: در فراکسیون موتلفه مجلس دهم نظرمان این است که نمایندگان طرفدار موتلفه و عضو فراکسیون تا آنجا که می‌توانند مدارا نگاه کنند و به وزرای آقای روحانی رای دهند؛ مگر آنجا که احساس می‌کنند نمی‌توانند شرعا و قانونا با توجه به امانتی که از نمایندگی مردم دارند به وزیری رای دهند.

او با بیان اینکه نمی‌خواهیم در رای اعتماد مجلس به کابینه یک حکم حزبی به نمایندگان مجلس دهیم، افزود: به نمایندگان می‌گوییم به وظیفه خود عمل کنند و سعی کنند تا آنجا که می‌توانند در رای اعتماد وزرا همراهی کنند و اگر احساس کردند برحسب وظیفه نمی‌توانند به وزیری رای دهند صحبت‌ها به گونه‌ای باشد که تضعیف دولت صورت نگیرد.

بادامچیان تاکید کرد: به سایر نمایندگان هم توصیه می‌کنیم منهای جناح‌بندی و مخالف‌گویی کوشش کنند کابینه زودتر شکل گیرد.

او ادامه داد: از سوی دیگر تعهداتی که وزرا می‌دهند باید به گونه‌ای باشد که در خدمت ملت قرار گیرد.

این فعال سیاسی اصول‌گرا در رابطه با حضور بانوان در جایگاه معاونت در کابینه دولت گفت: در حزب موتلفه اسلامی معتقدیم که بانوان و مردان هر دو برمبنای قرآن باید خلیفه خدا باشند و مسئولیت‌های هر کدام براساس وظیفه خواهد بود. مسائل جنسیتی و نگاهی که براساس فمنیسم غربی است را قبول نداریم و معتقدیم که هر خواهر و برادری که بتواند مسئولیت بپذیرد و مدیریت کند باید در آن مسئولیت از او استفاده شود.
نظرات بینندگان