arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶

فرماندار گوآم: باید جلوی کیم جونگ اون "قلدر" ایستاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرماندار منطقه گوآم امروز (دوشنبه) از لفاظی‌های اخیر دونالد ترامپ علیه کره شمالی دفاع کرده و گفت: گاهی اوقات باید جلوی یک قلدر را با مشتی به بینی‌اش گرفت.

به گزارش انتخاب، به نقل از ایسنا، ادی کالوو، فرماندار منطقه گوآم گفت: از اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا موضعی قدرتمند علیه تهدیدهای کره شمالی نسبت به جزیره گوآم اتخاذ کرده قدردانی می‌کند.

کالوو به خبرگزاری فرانسه گفت: هرکسی که در حیاط یک مدرسه ابتدایی هم بوده باشد یک قلدر را می‌شناسد. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی یک قلدر دارای چند سلاح بسیار قدرتمند است. قلدری که باید با قدرت با او مقابله کرد.

کالوو همچنین گفت که انتقادها از دونالد ترامپ درباره مدیریتش در قبال بحران کره شمالی ناعادلانه بوده است.

او گفت: کره شمالی، گوآم را دست‌کم سه بار از سال ۲۰۱۳ تاکنون تهدید کرده است.

کالوو اظهار داشت: دونالد ترامپ قرار نیست از آن دست رهبران منتخب متعارف باشد چیزی که او می‌گوید و نحوه گفتن او خیلی با چیزی که روسای جمهور قبلی گفتند، فرق می‌کند. یک رئیس‌جمهور (اوباما) یک طور حرف می‌زد و حرف‌هایش آرام و خونسرد بود اما یک رئیس‌جمهور دیگر صحبت از خشم و آتش می‌کند هرچند که همه آنها یک پیام را می‌دهند.

او همچنین با اینکه لفاظی‌های دونالد ترامپ و رهبر کره شمالی به یک میزان بد بوده‌اند، مخالفت کرد.

کالوو اظهار داشت: فقط یک نفر در دنیا بوده که عمویش یا یک ژنرالش را به دلیل آنکه در یک نشست خوابیده بود با سلاح ضد هوایی پودر کرد. فقط یک نفر در دنیا بوده که برادرش را با یکی از سمی‌ترین مواد ضد اعصاب که تاکنون ساخته شده کشته است.

فرماندار گوآم همچنین خواهان تلاش‌های بیشتر برای مهار پیونگ یانگ شده و گفت: هیچکس نمی‌خواهد شاهد یک جنگ باشد.

وی افزود: این نه فقط به نفع آمریکا و هم‌پیمانانش بلکه به نفع چین و روسیه هم هست که ببینند این شخص به تلاشش برای ساخت سلاح هسته‌ای یا موشک‌های دوربردتر ادامه ندهد.

کالوو همچنین انتقادها از استقرار سامانه تاد برای مقابله با کره شمالی را رد کرده و گفت: این سامانه برای کشتن مردم نیست بلکه برای شلیک به موشک‌هایی است که مردم را به کشتن می‌دهد.

او همچنین تاکید کرد که بحران کره شمالی تاثیر چندانی بر صنعت گردشگری گوآم نخواهد گذاشت.
نظرات بینندگان