arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۸ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۰

افتتاح یکی دیگر از ايستگاه های مترو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مديرعامل شركت متروي تهران از تكميل ايستگاه شيخ‌الرييس از خط چهار مترو خبرداد و افزود: اين ايستگاه ظرف چند روز آينده افتتاح خواهد شد.

به گزارش انتخاب، هابيل درويش در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينكه عمليات عمراني ايستگاه استاد معين از خط چهار نيز رو به اتمام است، اظهار كرد: ايستگاه استاد معين و پس از آن، ايستگاه پيروزي، در نوبت بعدي بهره‌برداري خواهد بود.

وي از بهره‌برداري هفت كيلومتر از خط سه مترو تا پايان سال جاري خبر داد و افزود: تمام طول مسير خط چهار مترو نيز، تا پايان سال به بهره‌برداري خواهد رسيد.

به گفته وي، ايستگاه ميدان وليعصر، ايستگاه تقاطع خيابان وليعصر با خيابان فاطمي و ايستگاه شهيد قنبر‌زاده در خيابان شهيد بهشتي از خط سوم امسال به بهره‌برداري خواهد رسيد.

درويش همچنين، با اشاره به ويژگي‌هاي منحصر به فرد ايستگاه تجريش متروي تهران نيز، اظهار كرد: اين ايستگاه به لحاظ فني و سختي كار با هيچ‌يك از ايستگاه‌هاي پيش از اين و يا ايستگاه‌هايي كه در برنامه‌ريزي‌هاي آتي پيش‌بيني شده است تفاوت دارد.

وي با بيان اينكه اين ايستگاه در دامنه البرز قرار دارد، افزود: به دليل شيب زياد زمين در اين محدوده،‌ به عمق 70 متري زمين رفته‌ايم و بايد انتقال سنگ‌هاي بزرگ سر راه و خاك حاصل از حفاري‌ها از طريق اين شفت 70 متري انجام شود.

مديرعامل شركت متروي تهران به وجود قنات‌هاي متعدد و آب‌هاي سطحي فراوان در اين محدوده نيز،‌ اشاره كرد و يادآور شد: بخشي از سختي كار نيز،‌ به هدايت آب‌هاي سطحي و حل مشكل قنات‌ها بازمي‌گردد كه در اين ايستگاه، بيش از همه ايستگاه‌هاي ديگر با اين مشكلات مواجهيم.

درويش زمان افتتاح ايستگاه تجريش را اوايل مهرماه،‌ پس از افتتاح سه ايستگاه يادشده عنوان كرد.

وي در خاتمه وعده داد كه با وجود دستگاه‌هاي حفاري (تي بي ام) علاوه بر حفاري 15 کيلومتر خط مترو که وعده احداث آن داده‌ شده، حفاري 20 کيلومتر ديگر از خطوط مترو براي بهره‌برداري در سال آينده، انجام شود.
نظرات بینندگان