arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۲ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۰

شکایت ایران از روسیه به خاطر «اس-300»

سفیر کشورمان در روسیه گفت: ایران به علت لغو یکطرفه قرارداد خرید سامانه دفاع ضد موشکی اس-300 از طرف روسیه، به دیوان بین المللی کیفری( ICC ) شکایت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر کشورمان در روسیه گفت: ایران به علت لغو یکطرفه قرارداد خرید سامانه دفاع ضد موشکی اس-300 از طرف روسیه، به دیوان بین المللی کیفری( ICC ) شکایت کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سیدمحمودرضا سجادی در نشست با خبرنگاران در خبرگزاری ریانووستی در مسکو افزود : در قرارداد خرید سامانه اس-300 آمده است که اگر یکی از دو طرف به تعهداتش عمل نکرد ، طرف دیگر بتواند به آی. سی. سی شکایت کند.

وی با بیان اینکه بهانه روسیه برای تحویل ندادن سامانه اس -300 به ایران ، قطعنامه شورای امنیت بوده است ، افزود : یکی از مقامات روسیه که در این رابطه به ایران سفر داشت گفته است که اگر آی سی سی تشخیص داد که تحویل اس -300 به ایران مغایر قطعنامه نیست ؛ روسیه این سامانه را به ایران تحویل خواهد داد .

سفیر ایران در روسیه اضافه کرد : ایران نیز چون معتقد است که تحویل اس-300 مغایر با قطعنامه شورای امنیت نیست به آی. سی. سی شکایت کرد تا پس از برنده شدن در این پرونده روسیه مجوز تحویل اس-300 را به ایران داشته باشد .

وی با رد برخی اخبار که کشورهایی مانند ونزوئلا آمادگی خود را برای دادن اس-300 به ایران اعلام کرده اند، گفت: اینگونه تسلیحات 15 تا 20 سال به پشتیبانی های مختلف نیاز دارد و سامانه های پیچیده را نمی توان ازکشورهای واسطه خریداری کرد.

وی خاطر نشان کرد : البته ایران ثابت کرد که بدون سامانه اس-300 هم می تواند امنیت کشور را تامین کند .
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
0
0
"ایران نیز چون معتقد است که تحویل اس-300 مغایر با قطعنامه شورای امنیت نیست به آی. سی. سی شکایت کرد..."
عجب!! تا جايي كه يادمه قطعنامه هاي شوراي امنيت كاغذ پاره اي بودند كه بايد پرتشان كرد در سطل آشغال!
ali
|
CANADA
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
0
0
shekayate NOKAR az arbab be jaei nemirese
نظرات بینندگان