arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۳۵۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۸ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

سبحانی‌فر: برنامه جهرمی، مبتنی‌بر اقتصادمقاومتی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده سبزوار تاکید کرد: برنامه ارائه شده توسط آذری جهرمی، مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و برای ایجاد و رونق فضای کسب و کار، استفاده از مدیران فعلی و قبلی و امکان دسترسی مردم از این تکنولوژی نو و جدید است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایلنا، رمضانعلی سبحانی‌فر عصر امروز در موافقت با تصدی وزارت آذری جهرمی در صحن علنی مجلس گفت: امروز زیرساخت هر جامعه بخش ارتباطات و فناوری آن است. امروز توسعه کشور در بستر فضای مجازی است.  این بخش هم خودش جوان است و هم در تمام دنیا پیشران و عامل توسعه این بخش، جوانان هستند. سن مدیران و کاربران شبکه‌های ارتباطی در دنیا همچون گوگل، فیسبوک و اپل ۲۵ تا ۳۵ سال است.

او با بیان اینکه به عنوان یک کارشناس وظیفه خود می‌دانم تحولات صورت گرفته در دوران مسئولیت جهرمی را تشریح کنم، اظهار داشت: دو همکار عزیز بنده مطالبی را بیان کردند که قضاوت آن مطالب را به شما و مردم واگذار می‌کنم. حدود یک دهه مسئولان بر راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات تاکید کرده‌اند و این کار در حد یک پاورپویت باقی مانده است ولی الان شاهد عملی شدن این شبکه هستیم.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه توسعه سوییچ‌های انتقال و گسترش فیبر نوری را از جمله دستاوردهای آذری جهرمی برشمرد و تصریح کرد: ۵۱ هزار شبکه به ۶۲ هزار شبکه توسعه یافته است. در مسئله اینترنت قطعا به یاد دارید و در مصاحبه‌ها می‌شنیدید که فیبر نوری مسیر دریا را کوسه‌ماهی‌ها خورده‌اند یا کشتی‌ها آن را قطع کرد‌ه‌اند ولی امروز سرعت اینترنت را می‌بینید.

سبحانی‌فر با بیان اینکه در چند سال اخیر پهنای باند از ۷۰ به هزار مگابیت توسعه یافته است، خاطرنشان کرد: ما شرایط را در چند سال اخیر مطلوب دیده‌ایم. کاهش قیمت ۴۵ درصدی اینترنت و ارائه مجانی پهنای باند به گروه‌‌هایی که در عرصه فعالیت‌های ایرانی اسلامی فعالیت می‌کنند، از جمله خدمات ایشان است. سرعت اینترنت در گوشی‌ها از جی۳ به جی۴ تبدیل شده است.

او با بیان اینکه تمامی سرورهای ایرانی که در خارج از کشور بودند به داخل منتقل شده و امروز هیج سروری در خارج نداریم، ابراز داشت: با بستن فضای مجازی توسعه امکان ندارد. عملکرد ایشان موجب رفع موانع اجرایی شد و سبب گشت تا فساد به صورت سیستماتیک رفع شود. او با فساد و باندهای بین‌المللی قاچاق ترانزینت و پهنای باند مبارزه کرده است. او سلیقه‌ها را در پروژه‌ها و قراردادها حذف کرده که موجب شد قرار ۲۵۰ میلیون دلاری خرید تجهیزات شبکه زیرساخت به ۱۲۰ میلیارد کاهش یابد که پرونده آن در دادگاه است.

نماینده مردم سبزوار افزود: امروز عده‌ای در بیرون از قطع شدن منافع‌شان ترس دارند و در فضای مجازی دست به تخریب می‌زنند. امروز رییس‌جمهور در پاسخ به مطالبات جوانان، جوانی متخصص و شجاع را که مربوط به حوزه جوانان هم است، معرفی کرده است.

سبحانی‌فر با بیان اینکه من مانده‌ام که چگونه می‌گویند آذری جهرمی برنامه نداده است، عنوان کرد: برنامه ارائه شده توسط آذری جهرمی، مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و برای ایجاد و رونق فضای کسب و کار، استفاده از مدیران فعلی و قبلی و امکان دسترسی مردم از این تکنولوژی نو و جدید است.

او با بیان اینکه ایران می‌تواند هاب منطقه تبدیل شده و در مسیر ترافیک بین‌المللی قرار بگیرد، یادآور شد: ایشان به صنعت داخلی توجه داشته و پروژه توانا نیز تعریف شده و با مشارکت نخبگان و دانشجویان ایرانی از جمله دانشگاه صنعتی شریف هزار و ۲۳۰ میلیارد قرارداد منعقد شده است.

نماینده اقلید با اشاره به سوابق و عملکرد وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: رییس‌جمهور با معرفی آقای آذری جهرمی مطالبه همه مردم در استفاده از جوانان را پاسخ داده است. فردی کاملا علمی و جوان که می‌تواند در این وزارتخانه به بهترین نحو برنامه‌های دولت را پیش ببرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، حسین افضلی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه علنی نوبت عصر امروز، گفت: اکنون فضای مجازی همچون اسب تراوا شده است با این توصیف که دیگر دشمن پشت دروازه شهر نیست و وسط شهر امکان آتش زدن اسب تراوا وجود ندارد پس تنها راهکار مقابله با آن آماده کردن فضای مجازی و کنترل آن است.

وی شناخت دقیق فضای مجازی را منوط به وجود مدیری عالم و آگاه دانست و گفت: آقای آذری جهرمی فردی کاملا علمی و جوان است که به ساختارهای این وزارتخانه آشناست. او متعلق به خانواده شهداست که میزان پایبندی خود به انقلاب، نظام و ولایت فقیه را نشان داده است.

این نماینده مجلس معرفی آذری جهرمی برای وزارت ارتباطات را پاسخ رییس‌جمهور به مطالبه مردم دانست و گفت: باید به جوانان اعتماد کنیم، جوان‌هایی همچون شهید حججی که برای این نظام و انقلاب فداکاری‌هایی می‌کنند. باید از پتانسیل آنها استفاده کنیم که یکی از این جوان‌ها آقای آذری جهرمی است.

وی افزود: برخی می‌گویند که آذری جهرمی فردی جوان و کم تجربه است که نمی‌تواند یک وزارتخانه را مدیریت کند. باید در پاسخ به آنها گفت مطمئنا نمی‌توان جوانی را پیدا کرد که سابقه چهار دوره وزارت داشته باشد. باید به جای این صحبت‌ها به عملکرد گذشته آقای جهرمی نگاه کرد. او از کارشناس کارش را شروع کرد و بعد تبدیل به مدیرکل شد و در دولت یازدهم معاون وزیر بود. اکنون نیز کاندیدای وزارت ارتباطات است که با چنین سابقه‌ای نمی‌توان او را کم تجربه خواند.

افضلی در پایان آذری جهرمی را مدیری جوان، جسور و فداکار توصیف کرد و گفت که انتظار می‌رود او بعد از رای اعتماد شرایط را به گونه‌ای فراهم کند که بتوان از فضای سایبری به همراه تولید و ایجاد اشتغال استفاده کرد.
نظرات بینندگان