arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۷ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

نیره پیروزبخت:خط قرمز من، سلامت مردم است

پیروزبخت افزود: در چهار ساله دولت تدبیر و امید، رتبه ایران در سازمان بین المللی استاندارد از 31 به 27 رسید و با وجود برجام تعدادی از مشکلات بین المللی ما رفع و گواهی تاییدصلاحیت ما در 70 کشور جهان مورد قبول واقع شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیره پیروزبخت:خط قرمز من، سلامت مردم است 
 
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: استان کردستان ظرفیت های زیادی دارد که باید به فعل در آید تا زمینه ساز توسعه استان شود.

 نیره پیروزبخت صبح امروز در مراسم افتتاحیه گردهمایی مدیران کل ستادی و استانی سازمان ملی استاندارد ایران در سنندج گفت: هدف از برگزاری این نشست در کردستان، وجود جایگاه حساس این استان در بخش های سیاسی و منطقه ای و حتی در کشور است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه باید توجه ویژه ای به کردستان شود، اظهار داشت: برای نخستین بار است که گردهمایی مدیران ستادی و استانی در یکی از  استانها برگزار میشود و هدف بنده نیز بیشتر نمایان کردن نقش و وظایف سازمان در کشور و توجه به مناطق مرزی و محروم است.

پیروزبخت عنوان کرد: تاکید زیادی بر بازدید وتوجه به مرز باشماق و پیگیری تنگناهای صادرات از این منطقه دارم و این یکی از دلایل برگزاری این همایش در کردستان است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اظهار کرد: کردستان ظرفیت های زیادی دارد و باید این ظرفیت ها به فعل در آید که خوشبختانه در چند سال اخیر فعالیت های زیادی در زمینه توسعه این استان انجام  شده است.

پیروزبخت افزود: در چهار ساله دولت تدبیر و امید، رتبه ایران در سازمان بین المللی استاندارد از 31 به 27 رسید و با وجود برجام تعدادی از مشکلات بین المللی ما رفع و گواهی تاییدصلاحیت ما در 70 کشور جهان مورد قبول واقع شد.

وی گفت: موضوع استاندارد تنها مختص به یک استان نیست بلکه کشوری و بین المللی است و باید همه از قوانین استاندارد پیروی لازم را داشته باشند.

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: درخصوص سلامت و ایمنی جامعه از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد و هرگونه کوتاهی در این زمینه نابخشودنی است.

در این نشست عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان گفت: رعایت ضوابط استاندارد در یک معنای کلی، حفاظت از جان و منابع ملی است.

استاندار کردستان اظهار داشت: عدم رعایت این ضوابط و خرید کالای خارجی درآمد و دارایی مردم ما را از بین می برد .

زاهدی گفت: پویش #کالای_استاندارد_ایرانی_میخرم مصداق و مفهوم بارز برای استفاده از کالای ایرانی است که باید به آن توجه کرد.

استاندار کردستان عنوان کرد: اگر واحد های تولیدی در ارائه تولیدات وخدامات مقررات استاندارد را رعایت نکنند نمی توانند با کالا های خارجی رقابت کنند.

وی با اشاره به دو مرز رسمی کشور در استان کردستان، گفت: دو مرز رسمی سیرانبند و باشماق در استان وجود دارند که مرز باشماق در مریوان سومین مرز کشور از لحاظ صادرات و واردات است.

زاهدی افزود: مرز سیرانبند در بانه مرکز مذاکره با دولت مرکزی عراق و دولت آن را به رسیمت شناخته است اما مبادلات مرزی در این مرز انجام نمی شود.

استاندار کردستان به پنج مقر کولبری و 17 هزار کولبر بیمه شده در کردستان اشاره و خاطرنشان کرد: تاسیس منطقه آزاد تجاری در مریوان در کمیسیون اقتصادی به تصویب رسیده و به زودی در صحن علنی مجلس مطرح می شود و در صورت تصویب در مجلس بسیاری از مشکلات استان رفع خواهد شد .
نظرات بینندگان