arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۹ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

لاهوتی در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی: "حجتی" با قیر و آسفالت آشناست/ آیا قحط الرجال است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: مدرک آقای حجتی مهندسی راه و ساختمان و عمران است و وی با قیر، آسفالت و بتن آشنایی خوبی دارد.

به گزارش انتخاب، مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 25 مرداد) در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد و کشاورزی، گفت: اولین دلیل مخالفت بنده با آقای حجتی مدرک تحصیلی وی است.

وی ادامه داد: مدرک آقای حجتی مهندسی راه و ساختمان و عمران است و وی با قیر، آسفالت و بتن آشنایی خوبی دارد، اما آیا این فرد می‌تواند در بحث کشاورزی موفق باشد؟ آیا قحط‌‌الرجال است که با گذشت نزدیک به 40 سال که یک دکترای تحصیل کرده در رشته کشاورزی نداریم، بخواهیم بر سر این وزارتخانه بگذاریم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه وزرای پیشنهادی دیگر نیازی ندارند برنامه به مجلس ارائه کنند، افزود: به دلیل اینکه اخیراً برنامه ششم توسعه در مجلس تصویب شده و اسناد بالادستی وجود دارد. وزرای پیشنهادی باید در مجلس حضور یابند و نحوه اجرای آنها را به نمایندگان اعلام کنند.

لاهوتی با انتقاد از عدم پرداخت پول گندم‌کاران و چای‌کاران گفت: پول کشاورزانی که محصولات آنها در انتهای سال گذشته به دلیل سرما از بین رفت، پرداخت نشد و وزارت جهاد کشاورزی از ترکیه و مصر پرتغال وارد کرد. آقای حجتی! آیا این راه اداره کشاورزی کشور است؟

وی با خطاب قرار دادن وزیر جهاد و کشاورزی اظهار داشت: آقای حجتی شما گفته‌اید که در بحث گندم به خودکفایی رسیده‌ایم. آیا این واقعیت دارد؟ یک عده‌ای که صاحب منافع هستند و در دستگاه‌های دولتی نفوذ دارند گندم وارد کرده‌اند و با قیمت پایین به شما فروختند. اگر بحث خودکفایی در گندم وجود دارد، چرا در بندر امیرآباد،‌ آستارا و امام خمینی با هزینه‌های چند میلیاردی در حال ساخت سیلوهای گندم هستیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس تصریح کرد: آقای حجتی شما در بحث برنج، گوشت، کره، حبوبات و مرغ کاهش تعرفه داشته‌اید، شما برای واردات موز دل‌تان برای این مردم سوخته یا دل‌تان برای منافع واردکنندگان سوخته است؟

لاهوتی با اعلام اینکه در دهم تیرماه سال جاری مصوبه ممنوعیت واردات برنج را داشتیم، گفت: حدود دو میلیون و 800 هزار تن برنج در کشور نیاز داریم که حدود 2 میلیون و 400 هزار تن در داخل از سوی کشاورزان تولید می‌شود و مابقی نیاز کشور را می‌توان به راحتی تامین کرد، اما چرا اجازه واردات برنج به کشور داده می‌شود را باید آقای حجتی توضیح دهد.

وی با بیان اینکه در گذشته بیش از صد هزار تن ابریشم در کشور تولید می‌شد، اضافه کرد: این رقم تولید اکنون به 100 تن رسیده و ما بارها اعلام کرده‌ایم که باید تعرفه واردات ابریشم افزایش یابد که این اتفاق نیفتاده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان