arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۶

آزادی‌خواه: دفاع وزیران پیشنهادی برنامه‌محور باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از وزیران پیشنهادی دولت خواست در چارچوب برنامه‌های ارائه شده از خود دفاع کنند.

به گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه در تذکری مستند به ماده ۲۰۶ آیین نامه داخلی در جلسه علنی صبح امروز (پنجشنبه) مجلس اظهار داشت: در ماده ۲۰۶ هفت مرتبه آمده که وزرای پیشنهادی باید با نگاه به برنامه های خود صحبت کنند اما کمتر دیده شده مخالفت و موافقت نمایندگان و دفاع وزرا برنامه محور باشد.

وی افزود: تصریح ماده ۲۰۶ آیین نامه این است که نمایندگان حق پرسشگری دارند اما در این ماده نیامده که وزرا باید به فوریت به پرسش‌ها پاسخ دهند. همچنین برخی از همکاران می گفتند ما برنامه ششم را داریم و نیازی نیست وزرا برنامه داشته باشند. در حالیکه این موضوع قابل دفاع نیست. برنامه ششم یک برنامه استراتژیک و سند بالادستی است و برنامه وزرا باید یک برنامه اجرایی و عملیاتی و مبتنی بر اسناد بالادستی باشد.

مسعود پزشکیان که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: آقای لاریجانی این موضوع را در جلسه صبح اشاره کردند و ما هم امیدواریم وزرا صبحت خود ر ا در چارچوب برنامه و تطابق آن با سیاست‌های کلی و برنامه ششم مطرح کنند.

وی افزود: سوالات زیادی از امیر حاتمی رسیده که من خدمت ایشان دادم اما نمایندگان آنقدر سوال نکنند که وزرا نتوانند برنامه هایشان را مطرح کنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان