arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۲ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۶

رئیس عملیات پزشکی حج: آب چاه زمزم سالم است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دکتر پیرحسین کولیوند رییس عملیات پزشکی حج تاکید کرد: آب چاه زمزم کاملاً سالم و بدون مشکل است.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، کولیوند روز پنجشنبه در گزارشی کتبی به حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی درخصوص وضعیت بهداشتی آب زمزم اعلام کرد: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده در آزمایشگاه مرجع سلامت آب و فاضلاب استان تهران که آزمایشگاه مرجع کشوری برای تعیین صلاحیت آب است، هیچگونه مورد آلودگی شیمیایی و فلزات سنگین در این آب مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد: میزان فلزات سنگین در نمونه‌برداری‌های صورت پذیرفته از آب چاه زمزم بسیار کمتر از حد مجاز بوده و این آب حتی در مقایسه با آب شرب تهران از شرایط بهتری برخوردار است.

رییس سازمان اورژانس کشور عنوان کرد: در شرایطی که میزان مجاز آرسنیک موجود در آب آشامیدنی طبق استاندارد موسسه ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران یک صدم میلی گرم در دسی لیتر است، این میزان در نمونه های استخراج شده به مراتب پایین تر از حداکثر مجاز بر اساس استانداردهای آب شرب است.

دکتر کولویند در این گزارش با تاکید براینکه ناسالم بودن آب چاه زمزم صحت ندارد ، افزود: با توجه به انتشار خبری در شبکه‌های مجازی مبنی بر آلودگی آب چاه زمزم به آرسنیک و سرطان‌زا بودن این آب لازم دانستم که برای رفع نگرانی زوار و حجاج محترم و مردم عزیزمان این مطلب را اعلام نمایم تا موجب اطمینان خاطر و رفع نگرانی حجاج شود.

وی دراین گزارش با اشاره به آنکه سلامت مردم دغدغه اصلی مسئولان وزارت بهداشت و گروه پزشکی حج است، از مردم خواست با اطمینان خاطر از این آب استفاده کنند.
نظرات بینندگان