arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۶ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

نیویورک پست: «نتانیاهو» بخاطر «ترامپ» خشونت نژادپرستان در شارلوتسویل را محکوم نمی‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیویورک پست نوشت: نخست‌وزیر رژیم اسرائیل به خاطر ناخشنود نکردن رئیس‌جمهور آمریکا، از محکوم کردن خشونت‌های نژادپرستان در شارلوتسویل خودداری می‌کند.

به گزارش انتخاب، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بخاطر سکوت کردن درباره حوادث و خشونت‌های «شارلوتسویل» در آمریکا میان نژادپرستان و مخالفان آنها، مورد انتقادات شدید قرار گرفته است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ناآرامی‌ها در شارلوتسویل را ،که درپی تجمع گروهی از نژادپرستان و سفیدبرترپندارها و سپس تظاهرات مخالفان آنها در روز یکشنبه آغاز شد، بر گردن دو طرف دانست.

اکنون منتقدان به نتانیاهو، سکوت وی در قبال این حادثه را حمایت از ترامپ که حاضر نشد نژادپرستان و سفیدبرترپندارها را مستقیما محکوم کند و عامل خشونت‌ها بداند، توصیف می‌کنند.

به نوشته وبگاه نشریه «نیویورک پست» این درحالی است که نژادپرستان حوادث شارلوتسویل، از مخالفان یهودیان نیز هستند ولی حمایت از ترامپ برای نتانیاهو مهمتر است.

بعد از انتقادات شدید و عقب ماندن نتانیاهو از دیگر سران اسرائیلی در محکوم کردن حامیان نژادپرست ترامپ، دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی به نوشتن پیام کوتاهی در توئیتر با مظنون «لزوم مخالفت با نفرت» از سوی این گروه‌ها، اکتفا کرد.

یک تحلیلگر صهیونیست می‌گوید نتانیاهو با عدم محکومیت مستقیم سفیدبرترپندارها، می‌خواهد از طرد کردن ترامپ جلوگیری کند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان