arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۷ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

بازتاب حمله تروریستی بارسلون در رسانه های اسپانیا/ بدترین کابوس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رسانه های اسپانیایی در جریان بازتاب حملات تروریستی روز پنجشنبه این کشور، تاکید کردند که اسپانیا عرصه شدید ترین حملات از بمب گذاری های تروریستی متروی مادرید در سال 2004 تاکنون بوده است.

به گزارش انتخاب، روزنامه ال پاییس امروز جمعه در گزارش خود نوشت : داعش روز گذشته به قلب بارسلون ضربه زد و شدیدترین حمله ای که اسپانیا از زمان بمب گذاری 11 مارس سال 2004 و نخستین حمله افراطگرایان از آن زمان تجربه کرده است ، دست کم 13 کشته و بیش از 100 مجروح بر جای گذاشت.
 
ال پاییس با اشاره به تائید نیروهای پلیس مبنی بر اینکه این اقدام ، یک حمله تروریستی هماهنگ شده بوده است، ادامه داد :در ساعت 16 و 50 دقیقه به وقت محلی (19 و 20 دقیقه ایران )، یک ون به سوی صدها تن از مردمی که در 'لا رامبلا' در حال قدم زدن بودند ، هجوم برد.
 
به نوشته این روزنامه ، راننده مهاجم این زیر گرفتگی گسترده ، فرار کرده و تحت تعقیب است و البته پلیس دو تروریست را دستگیر کرده است.
 
ال پاییس تصریح کرد : یکی‌ از دو تروریست دستگیر شده «دریس اوکابیر» است که ون را برای ارتکاب این حمله اجاره کرده بود و تروریست دیگر که هویت وی مشخص نشده، در منطقه آلکانار واقع در استان تاراگونا در 203 کیلومتری بارسلون دستگیر شده است ، جایی‌ که صبح دیروز انفجاری در یک ساختمان رخ داد و پلیس آن را با حملات بارسلون مرتبط ساخته زیرا به نظر می‌ رسد تروریست ها در حال آماده کردن مواد منفجره بوده اند.

ال پاییس همچنین به دومین حمله تروریستی که در ساعت یک و سی‌ دقیقه بامداد امروز به وقت محلی در کامبریلس واقع در تاراگونا اتفاق افتاد، اشاره داشته و نوشته است که پنج تروریست قبل از هلاکت به دست پلیس تلاش کردند چندین نفر را با خودرو زیر بگیرند که این اقدام آنها ، تلفاتی نداشت.

ال موندو دیگر روزنامه اسپانیائی هم در خبری با عنوان 'حمله تروریستی در بارسلون' ، نوشت :بارسلون روز پنجشنبه ، بدترین کابوس ممکن خود را با پیوستن به نیس ، پاریس و لندن در لیست شهرهای مشخص شده توسط داعش برای اقدامات تروریستی تجربه کرد.

این روزنامه تایید کرده است که عامل تهاجم بارسلون در میان دستگیر شدگان نیست.

نشریه آ ب ث هم نوشت :وحشت بارسلون را فراگرفته، یک حمله تروریستی بار دیگر به اسپانیا ضربه زد و مرگ را در قلب گردشگری بارسلون کاشت و لا رامبلای به راهروی مرگ تبدیل شد وحمله تروریستی شهر ساحلی کامبریلس در تاراگونا وحشت مردم مضاعف کرد.

روزنامه لا وانگواردیا نیز در گزارشی مشابه به بازتاب این حادثه پرداخت و به این نکته اشاره کرد که به رغم توصیه های وزارت کشور ، دولت محلی بارسلون به نصب موانع سیمانی یا آهنی در لا رامبلا دقیقا برای جلوگیری از حملات تروریستی مبادرت نکرده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان