arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

نخست وزیر ترکیه از احتمال آغاز یک عملیات جدید در سوریه خبر داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه در حاشیه نماز جمعه امروز در مصاحبه با خبرنگاران و با بیان این جمله که 'تدابیر لازم را اندیشیده ایم' از احتمال آغاز یک عملیات جدید در سوریه خبر داد.
 
هر چند که یلدریم مکان این عملیات را اعلام نکرد ولی رسانه های ترکیه در چند روز اخیر اطلاعات جسته و گریخته ای در خصوص آمادگی این کشور برای انجام عملیات نظامی در اطراف شهر ادلب منتشر کرده اند.
 
عملیات قبلی ارتش ترکیه در شمال سوریه تحت عنوان سپر فرات با 71 نفر کشته از ارتش این کشور و بنا به ادعای اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با کشته شدن حدود سه هزار نفر از عوامل گروه تروریستی داعش و آزادسازی شهر مهم الباب در مدت هفت ماه ادامه داشت.
 
یلدریم همچنین افزود: همفکری در زمینه مقابله با تروریسم لازم است و حملات تروریستی اخیر در بارسلون اسپانیا را به شدت محکوم می کنیم.
 
وی همچنین از آلمان خواست که اعضای گروه گولن را که در کودتای سال گذشته ترکیه دست داشته اند، جهت محاکمه به این کشور بازگرداند.
 
وی بیان کرد: ترکیه نیز همانند آلمان کشوری قانونمند و دارای حاکمیت قانون است ولی آلمان با قلدری خود را محور سیاستها و اقدامات اتحادیه اروپا می‌داند.
 
وی با انتقاد از سخنان مقامات آلمان در خصوص کیفیت عضویت ترکیه در اتحادیه گمرکی اروپا گفت: این موضوعی نیست که آلمان بخواهد به تنهایی در مورد آن تصمیم‌ بگیرد و آلمان حق ندارد در باره اتحادیه گمرکی به صورت یک جانبه و از طرف اتحادیه اروپا تصمیم بگیرد و چنین طرز فکری از سوی آلمان نشانه قلدری این کشور بوده و این کار درست نیست و برخلاف ساختار و اصول اتحادیه اروپا و زورگویی به شمار می رود.
نظرات بینندگان