arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۹ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
/موافق وزیر پیشنهادی نیرو/

امیری‌خامکانی: بیطرف از مدیران با تجربه و متخصص است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: وزیر پیشنهادی نیرو بهترین تعامل را با مجلس داشته و از مدیران با تجربه و متخصص است.

به گزارش انتخاب، حسن امیری خامکانی در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو گفت: در مجلس ششم که بنده هم نماینده بودم و آقای بیطرف وزیر بود، با او کار کردم، او بهترین تعامل را با نمایندگان داشته و از مدیران با تجربه و متخصص است که از استان‌ها و جهاد سازندگی شروع کرده و تجربه اجرایی خوبی را دارد.

وی با اشاره به صنعت آب و برق کشور گفت: در مورد عملکرد بیطرف باید بگوییم که وی از بهترین وزرایی است که زمانی که سال ۷۶ در وزارت نیرو مسئولیت را به عهده داشته تولید برق ۲۳ هزار مگاوات بوده و در سال ۸۴ به ۴۱ هزار مگاوات رسیده است. همچنین از ۳۸ هزار روستا، ۵۲ هزار روستا در زمان وی از شبکه برق بهره‌مند شده‌اند. در واقع در دوره مسئولیت وی شبکه برق کشور یکپارچه شد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین بیان کرد: در زمان مسئولیت بیطرف در وزارت نیرو تعادل تولید و مصرف به وجود آمد و خاموشی‌های خسته کننده حل شد. همچنین با حمایت و تلاش وی نیروگاه هزار مگاواتی به طور صد در صد توسط بخش خصوصی احداث شد.

نماینده زرند در مجلس افزود: کارخانه ترانسفورماتور قدرت در زنجان به بهره برداری رسید و پس از آن هم مجموعه عظیم مپنا در کشور ایجاد شد که کمپانی سازنده لوکوموتیو، نیروگاه و خدمات فنی مهندسی است.

وی یادآور شد: در پایان مسئولیت بیطرف در وزارت نیرو ۱۷ هزار قرارداد برای نیروگاه‌ها تحویل دولت بعد شد، ضمن اینکه احداث سد و مکان یابی در کشور در این دوره تقویت شد و مجموعه نظام اعم از وزیر،‌ مجلس و دولت وقت همه به دنبال سدسازی بودند و همراهی می‌کردند.

امیری خامکانی با اشاره به مساله آب به عنوان یکی از موضوعات استراتژیک گفت: در دوران بی آبی کامل هستیم و باید مدیریت خوبی در این خصوص انجام شود. ضمن اینکه ما استفاده از سواحل کشور که هزاران کیلومتر هستند را رها کرده‌ایم و در مناطق خشک شهرک سازی می‌کنیم، آب زودتر از آنچه که فکر می کردیم مشکل ساز شد. باید مدیریت صحیح در مورد آن انجام شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان