arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۴ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

سازمان بهداشت جهانی: شمار قربانیان جنگ یمن از مرز ۸ هزار تن گذشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بنا به گزارش سازمان بهداشت جهانی، شمار قربانیان مستقیم جنگ یمن به بیش از ۸۰۰۰ تن رسیده، طیق آمار این سازمان بین آلمللی جنگ در نخستین سال بیش از دو سال بعدی قربانی داشته است.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، براساس آخرین آمار، از مارس ۲۰۱۵ تا اواسط ماه جاری، هشت هزار و ۳۸۰ تن در جنگ یمن جان باخته‌اند.

سازمان بهداشت جهانی به مناسبت ۱۹ اوت، روز "کار بشر دوستانه"، گزارش مذکور را منتشر کرده است.

بنا بر این گزارش، از ۱۹ مارس ۲۰۱۵، یعنی یک هفته پیش از آغاز عملیات ائتلاف عربی علیه یمن تا اواسط ماه جاری، ۴۷ هزار و ۷۴۱ تن نیز زخمی شده‌اند.

از مجموع کشته‌ها این جنگ هفت هزار و ۸۹ کشته مرد و بقیه زن و یا کودک بوده‌اند. در میان زخمی‌ها نیز ۳۹ هزار و ۶۹۵ زخمی این جنگ مرد بوده‌اند.

در این گزارش آمده است، این ارقام آن چیزی است که به شکل رسمی در مراکز درمانی ثبت شده و احتمالا تعداد قربانیان و زخمی‌های این جنگ بیش از رقم اعلام شده باشد.

بر اساس این گزارش، جنگ در یمن در سال نخست (۲۰۱۵) بسیار خونین‌تر از دو سال بعدی (۲۰۱۶ و ۲۰۱۷) بوده است.

ارقام اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی با ارقام صادره از سوی دولت مستعفی یمن هم‌خوانی ندارد. محمد عسکر، از مسئولان دولت مستعفی یمن در آغاز ماه جاری اعلام کرد، یازده هزار و ۲۵۱ تن از زمان کنترل جنبش انصارالله بر صنعا که در سپتامبر ۲۰۱۴ رخ داد، کشته شده‌اند.
نظرات بینندگان