arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

آزاده نیکو: نمایشگاه من تلفیق شعر و نقاشی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هنرمند نقاش و طراح گرافیک با بیان اینکه نمایشگاه « آنچه ماناست، بال ها و باله هاست» تلفیق شعر و نقاشی است،گفت: در واقع در این نمایشگاه که «نقاشی، شعر و چیدمان است از شعر به عنوان یک اثر هنری در خلق استفاده کرده ام.

به گزارش انتخاب به نقل از شبستان، آزاده نیکو، هنرمند نقاش  و طراح گرافیک در توضیح برپایی نمایشگاه انفرادی نقاشی، شعر، اینستالیشن آرت با عنوان« آنچه ماناست بال ها و باله هاست» به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت:  در این نمایشگاه 17 اثر از روزهای از 3 تا 17 شهریور در گالری عمارت روبرو به نمایش درمی آید؛ در خلق 15 اثر  این نمایشگاه از تکنیک اکرلیک و ماژیک استفاده کردم  و 2 اثر اینستالیشن آرت است.
 
 آزاده نیکو: نمایشگاه من تلفیق شعر و نقاشی است

این هنرمند در بیانیه نمایشگاه « آنچه ماناست بال ها و باله هاست»  می گوید: در این هجمه ی پرهیاهویِ دنیای امروزی، من مدام به رفتن می اندیشم. به بداهه های خطی ام در گوشه های کتاب، دفتر و قبض های سر رسیده ام، نگاهی می اندازم. نقش هایم، پُر شده از بال ها و باله هایی که در جانِ بوم، جایشان دادم . پرندگانی با هیبتی عجیب که در دل، ماهیانی بی تاب و گاه، بی آب دارند. گویی هر بار با نقشی دوباره، با کهن الگوهایی تکرار شونده ( بال و ماهی)  تکاپویی مرا از سکون می رهاندم و رستاخیزی را در میان نقش ها و شعرهایم تجربه می کنم. در اسطوره های ایران هم نخستین ماهی از اقیانوس مقداری گِل با خودش همراه می آورد که زمین،  با آن شکل می گیرد. ماهی با این نگاه،  سمبلِ شروع و آغاز است و نشانِ یک رستاخیز، چرا که انسانها را از دنیای زیرین ( دریاها) به بالا و زمین هدایت می کند و به گونه ای محافظ زندگی است. بال هم برای آدمی، محافظ روح انسان و بعد از مرگ، ابزار و نشانه ای برای رفتن به آسمان است. نوشته هایم  نیز در این میان، از روح سرکشم برای رفتن الهام می گیرد و چالش بین احساسات لطیف و روح جنگنجویم در هم می آمیزد و سرشار از کلمات رفتن و سوار بر باله های پَرانِ ماهیان، از دنیایِ درونم، بیرون می جهد و ازهیاهوی این فضایِ درهم، به آسمان باز می گردد.

در اوج یک ابر، در عمق یک موج

آن چه ماناست، بال ها و باله هاست

این هنرمند با بیان اینکه  این نمایشگاه یک «نوآوری» است، اظهار داشت: در این نمایشگاه از شعر به عنوان یک اثر هنری استفاده شده استف در واقع برای خلق اثار  شعر با نقاشی تلفیق شده است.

آزاده نیکو درباره فروش آثار نمایشگاه نقاشی« آنچه ماناست بال ها و باله هاست»  و قیمت فروش آثار گفت:  آثار  ارایه شده در این نمایشگاه برای فروش است و  قیمت آثار از 850 هزار تا 3 میلیون و پانصد هزار تومان در نظر گرفته شده است.

این هنرمند درباره برگزاری  ورک شاپ اموزشی همزمان با این نمایشگاه در گالری امارت روبرو گفت: همزمان با برگزاری این نمایشگاه ورک شاپ طراحی ذهنی با عنوان «ناهوشیاری» روز یکشنبه 12 شهریور از ساعت 18 الی21 برگزار می شود؛ در این ورک شاپ آثار ارایه شده در این نمایشگاه آموزش داده می شود.
 
گفتنی است؛ علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه « آنچه ماناست بال ها و باله هاست»  از  از 3 تا 17 شهریور به گالری عمارت روبرو به آدرس خیابان انقلاب، نرسیده به چهارراه ولیعصر، ضلع شمال شرقی، بن بست کیانپور، پلاک 7  مراجعه کنند.
نظرات بینندگان