arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۳ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

رسانه‌های چینی: ناوهای آمریکایی قوانین دریایی را رعایت نکرده و رفتار متکبرانه دارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رسانه‌های چینی در تحلیل‌هایی رفتار خدمه ناوگان دریایی آمریکا در منطقه را مغایر با قوانین تردد دریایی برشمردند.

به گزارش انتخاب، حادثه مرگبار تصادم ناوشکن نیروی دریایی آمریکا در سواحل سنگاپور با یک نفتکش، مورد انتقاد شدید رسانه‌های چینی قرار گرفت.

به نوشته «دیفنس ولد» جدیدترین حادثه در این زمینه تنها دو ماه پس از آن رخ داد که ناو آمریکایی «فیتز جرالد» و کشتی باربری فیلیپین در آب‌های نزدیک به سواحل ژاپن باهم برخورد کردند و این حادثه موجب کشته شدن هفت ملوان آمریکایی شد.

«گلوبال تایمز» رسانه دولتی چین در این زمینه نوشت: نیروی دریایی آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوس آرام رفتاری متکبرانه دارد و رعایت حال کشتی‌های تجاری بزرگ را نداشته و اقدام‌های پیشگیرانه اجرا نمی‌کند و این مسئله منجر به بروز حوادث جدی می‌شود.

«چاینا دیلی» از دیگر رسانه‌های چین نیز در همین رابطه نوشت: کشتی‌های جنگی آمریکا بدون رعایت قوانین تردد دریایی و با سهل انگاری خدمه خود حرکت می‌کنند و بدین طریق مانع افزایش حضور کشتی‌ها در آب‌های آسیا می‌شوند.

گلوبال تایمز در بخش دیگر انتقاد خود از حضور نیروی دریایی آمریکا در منطقه نوشت: دو برخورد شدید در عرض دو ماه نشان می‌دهد که سطح آمادگی جنگی و مدیریت نظامی نیروی دریایی آمریکا کاهش یافته است.

وبگاه دیفنس ولد در خاتمه نوشت: نیروی دریایی آمریکا در تحقیقات خود در این زمینه بدین نتیجه رسید که برخورد ناوشکن یو اس اس مک‌کین ناشی از ضعف مهارت در دریانوردی و دیده بانی بوده و به همین دلیل  ناخدا و دو افسر ارشد دیگر این ناوشکن از سمت‌های خود عزل شدند.

برخی وبگاه‌های آمریکایی به احتمال رخنه اینترنتی چین به ناوگان هفتم دریایی آمریکا اشاره کرده بودند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان