arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۰

و بازهم ویکیلیکس افشا می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 پایگاه اینترنتی ویکیلیکس روز پنجشنبه اعلام کرد دهها هزار سند دیپلماتیک آمریکا را که برخی از آنها هنوز طبقه بندی شده هستند، منتشر کرده است .

ویکیلیکس در پیامی در شبکه توییتر اعلام کرد: تا پایان امروز بیش از صد هزار تلکس سفارتخانه های آمریکا را در سراسر جهان منتشر می کند. تلکس هایی که ویکیلیکس اعلام کرد منتشر می کند، ظاهرا از بین بیش از دویست و پنجاه هزار سند وزارت امور خارجه آمریکا است که در اختیار این پایگاه اینترنتی قرار گرفته است.

ماه هاست چندین رسانه خبری در سراسر جهان از جمله رویترز مجموعه کامل این تلکس ها را در اختیار دارند ولی فقط زمانیکه خبر خاصی را منتشر می کنند، به این اسناد استناد می کنند. تا بعد از ظهر روز پنجشنبه، پایگاه اینترنتی ویکیلیکس اعلام کرد نود و هفت هزار و صد و پانزده سند از دویست و پنجاه و یک هزار و دویست و هشتاد و هفت تلکسی را که در اختیار دارد، منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، ویکیلیکس، انگیزه خود را از انتشار یکباره چنین تعداد از این اسناد اعلام نکرد. یک فرد نزدیک به محفل داخلی جولیان آسانژ رییس ویکیلیکس در گفتگو با رویترز اعلام کرد منطق انتشار گسترده این اسناد، ناخرسندی فعالان ویکیلیکس از بی علاقگی سازمان های خبری به انتشار این تلکس ها است.
نظرات بینندگان