arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۰

ساخت فیلم امام موسی صدر توسط کمال تبریزی وارد مرحله جدی تری شد

از روز گذشته اکثر اخبار و گزارش های سایت های خبری تحت الشعاع خبر مهم سقوط دولت دیکتاتور قذافی قرار گرفته است . سایتها وخبر گزاری های مختلف ،شبکه های تلویزیونی درایران وخارج از کشور در حال مخابره تازه ترین اخبار دراین زمینه هستند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
از روز گذشته اکثر اخبار و گزارش های سایت های خبری تحت الشعاع خبر مهم سقوط دولت دیکتاتور قذافی قرار گرفته است . سایتها وخبر گزاری های مختلف ،شبکه های تلویزیونی درایران وخارج از کشور در حال مخابره تازه ترین اخبار دراین زمینه هستند .

به گزارش انتخاب به نقل از پارس توریسم ، اما با سقوط دولت قذافی ،وضعیت امام موسی صدر نیز از حالت ابهام خارج شده و بالاخره وضعیت این شخصیت محبوب جهان اسلام مشخص خواهد شد .

 بد نیست بدانید از چند سال پیش کمال تبریزی کار گردان مشهور سینمای ایران قصد ساخت فیلمی درباره امام موسی صدر داشته است که از همان زمان تحقیقات مفصلی دراین باره انجام شد .به نوشته تماشا ، اما وقوع تحولات  در لیبی و انقلاب مردم لیبی بر علیه دیکتاتور بزرگ قذافی باعث شد تا این تحقیقات متوقف شود . توقف این تحقیقات به این خاطر بود که  دست اندرکاران تولد این فیلم منتظر بودند وضعیت لیبی به طور کامل مشخص شده و سپس تحقیقات کامل تری آغاز شود .

 باسقوط دولت قذافی ،حالا خبر می رسد ساخت این فیلم وارد مرحله جدید تر وجدی تری  شده و تیم تحقیقاتی این فیلم پس از سقوط قذافی تحقیقات تازه تر و جدیدتری را آغاز خواهند کرد .

 کمال تبریزی دراین باره می گوید : باسقوط قذافی ،قطعا اطلاعات جدیدتری درباره امام موسی صدر منتشر خواهد شد وبسیاری از اسرار ناگفته درباره این شخصیت محبوب برملا خواهد شد و کار تیم تحقیقاتی با تحولات اخیر وارد مرحله جدیدی خواهد شد .

 به گزارش تماشا به نظر می رسد دست اندرکاران ساخت فیلم امام موسی صدر برروی تحقیق وپژوهش  دقیق و گسترده برروی زندگی امام موسی صدر حساب ویژه ای باز کرده اند وتلاش دارند بدون تعجیلی و با صبرو حوصله فروان فیلمی ماندگار درباره این شخصیت محبوب جهان اسلام بسازند.

  /معرفی شخصیت والای امام موسی صدر/
 براساس اطلاعاتی که از چند سال قبل  درباره فیلم امام موسی صدر در خبرگزاری های رسمی منتشر شده عوامل فنی فیلم همه ایرانی خواهند بود ولی چون فیلم به زبان عربی است، باید از بازیگران عرب زبان استفاده شود. منوجهر محمدی تهیه‌کننده فیلم امام موسی صدر پیش از این در گفت وگویی گفته بود: چون پیشنهاد نگارش این فیلمنامه توسط خانواده امام موسی صدر بود، چندین بار فیلمنامه در مراحل مختلف نگارش به رویت آنها رسید. وی گفته بود که در این مرحله به علت اینکه چند نفر از خانواده وی در لبنان و چند نفر در ایران سکونت دارند، رفت و برگشت فیلمنامه بین ایران و لبنان باعث طول کشیدن نگارش شده است . این تهیه‌کننده در مورد زمان تولید فیلم امام موسی صدر همچنین گفته بود که تولید این فیلم به شرایط لبنان باز می‌گردد. شخصیت محوری داستان، خود امام موسی صدر است که در ایران بزرگ شده بود و به زبان فارسی تسلط کاملی داشت.

 /بازیگری که باید به دوزبان فارسی و عربی مسلط باشد/

 انتخاب بازیگر این نقش چالش بزرگی برای پروژه است چون این بازیگر باید به هر دو زبان فارسی و عربی کاملا مسلط باشد. ضمن اینکه شخصیت خاص موسی صدر که پایه گذار مجلس اعلای شیعیان لبنان بود، شخصیت وی منحصر به فرد است و بازیگر این نقش باید از عهده ایفای آن برآید تمام داستان در ۴۰ سال پیش می‌گذرد و این خود به سختی‌های کار اضافه می کند. بخش‌های مربوط به اشغال لبنان توسط رژیم صهیونیستی و جنگ‌های داخلی لبنان در این فیلم وجود دارد که تولید آنها کار بسیار سختی است. به گفته دست اندرکاران پروژه امام موسی صدر این فیلم تلاش دارد ضمن معرفی شخصیت والای امام موسی صدر مخاطبین خود را متوجه این نکته کند که پس از گذشت سالها از ناپدید شدن این مرد بزرگ هنوز وضعیت او روشن نیست.
نظرات بینندگان