arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۵۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۰

پيامدهاي آموزش جنسي زودهنگام به كودكان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يك آسيب شناس با اشاره به تبعات آموزش مستقيم مسائل جنسي به كودكان گفت: اين آموزش ها موجب زود فهمي و درك سريع و در   نهايت تحريك جنسي كودكان مي شود و آن ها را به مسير انحراف جنسي هدايت مي كند.

دكتر مجيد ابهري در گفتگو با مهر با بيان اينكه آموزش جنسي به كودكان و نوجوانان به شكل مستقيم آثار و تبعات منفي دارد، افزود: از نگاه رفتار شناسي تفاوت جنسي دختران و پسران در دوران كودكي بايد با زباني ساده و با توجه به درك و ظرفيت سني و فكري آن ها ارائه شود.

اين استاد دانشگاه ادامه داد: از سويي والدين نبايد در پاسخ به سوال كودكان در مورد تولد، پاسخ هاي عاميانه اي همچون اينكه تو را از بازار آوردم يا تو از آسمان آمده اي و... ارائه دهند زيرا موجب انحراف و توهم فكري كودك مي شود.

وي گفت: در پاسخ به مبحث تولد، والدين بايد به زباني ساده به سوالات پاسخ دهند و به طور سربسته به مواردي اشاره كنند، اما آموزش جنسي به شكل مستقيم و به آن شكل كه در سوئد و انگليس مطرح مي شود داراي نتايج معكوس و منفي است و موجب زود فهمي و در   نهايت تحريك جنسي كودكان و نوجوانان شده و آن ها را به مسير انحراف جنسي مي كشاند.

اين آسيب شناس با اشاره به سن بلوغ و تغييرات جسمي نوجوانان گفت: مهمترين آموزش ها مربوط به دوران بلوغ است كه نوجوانان از اين تغييرات دچار ترس و وحشت مي شوند و ممكن است پرسشهاي خود را از دوستان و گروه همسالان خود بپرسند كه باعث بروز انحرافات رفتاري و مشكلات جنسي مي شود.

ابهري تصريح كرد: در اين دوران بايد به نوجوانان گفته شود كه آن ها پا به دوراني گذاشته اند كه وظايف و مسؤوليتهاي سنگين تري دارند و آن ها در ارتباط با جنس مخالف نبايد مانند دوران كودكي رفتار كنند.

وي افزود: گاهي اوقات كودكان دختر و پسر در محيط هايي قرار مي گيرند كه نسبت به هم كنجكاو مي شوند كه بايد تا حد امكان از آن جلوگيري كرد اما در هر صورت نبايد كودكان را در اين مورد سرزنش و سوالات آن ها را سركوب كرد بلكه بايد با زبان منطقي و دوستانه مسير فكري آن ها را هدايت كرد و از آن فضا دور ساخت.

اين رفتار شناس اجتماعي بر آموزش ديني به كودكان و نوجوانان در سن بلوغ تاكيد كرد و گفت: اين آموزش ها موجب آرام سازي روح و اعتدال رفتاري مي شود. ابهري در پايان تاكيد كرد: با نظر كارشناساني كه آموزشهاي جنسي عريان و علني را راهكار آموزش كودكان و نوجوانان مي دانند مخالف هستم و معتقدم آموزش ها بايد مطابق با شرايط سني و عقلي ارائه شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
2
27
جناب آقای دکتر من که منطقتان را نفهمید شما نگران این هستید که کودکان نابالغ که هنوز میل جنسی ندارند با آموزش مسائل جنسی تحریک شوند؟؟؟ ولی اینکه در بلوغ و در اوج بیداری جنسی ناگهان با واقعیت به قول شما ترسناک مسائل جنسی روبرو شوند خوب است؟؟؟ بچه های امروز اگر هم تحت آموزش مستقیم قرار نگیرند خودشان متوجه بعضی مسائل البته آن هم همراه با کلی تصور غلط می شوند...
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
1
25
پیامدهای آموزش جنسی ((هیچ هنگام!)) چه پیامدهائی خواهد داشت ؟ دکی جان !!
نیما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
0
7
من خودم یکی از کسایی هستم که از نه سالگی یه چیزایی حالیم شد و بعدها هم به خاطر ندونستن بعضی چیزا مورد سواستفاده قلدرهای مدرسه قرار گرفتم وحالا که 22سالمه همیشه استرس دارم که طرف مقابلم این موضوع رو بدونه
با نظر شما مخالفم
اگه یه روزی بچه دار شدم سعی میکنم به جای یه پدر خوب یه دوستخوب باشم و تاجاییکه میتونم ذهن فرزندانمو با چیزای دیگه درگیر کنم ولی وقتی دیگه نشد به جای اینکه از دیگران جواب بگیره از خودم بشنوه
البته اینم بگم که بیشترین عاملی که باعث شد منحرف بشم این بود که از بچگی تو کوچه و بازار بزرگ شدم و خیلی چیزارو اونجا یاد گرفتم...
به هر حال حالا تونستم با خودم کنار بیام ولی چون بازاریم هر روز بچه هایی رو میبینم که دارن همون راه من رو میرن!!!
امیدوارم خدا خودش مواظبشون باشه
دکتر آذین
|
UNITED STATES
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
1
2
متاسفانه تیتر کاملا مغرضانه انتخاب شده است. دکتر ابهری انسان عالمی است و خود خوب می داند که بی توجهی به آموزش جنسی به فراخور سن و درک کودکان و نوجوانان چه عواقب بدی می تواند داشته باشد. کاش در نقل قول ها کمی منصف و امانتدار بودیم.
نظرات بینندگان