arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۷ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۰

سرقت شبانه دوربین‌های مداربسته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرد جوان شب‌ها به کمین می‌نشست تا دوربین‌های مداربسته بانک‌ها و ساختمان‌هاي مجهز به دوربين را به سرقت ببرد.

مردادماه سال جاری، با طرح شکایت نماینده حقوقی یکی از بانک‌های دولتی در کلانتری 127 نارمک، ماجرای سرقت دوربین‌های مداربسته در خیابان تهران‌نو، پیش روی پلیس قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات ماموران کلانتری و بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته بانکی، تصویر دزد دوربین‌های مداربسته بانکی در هنگام سرقت در اختیار ماموران قرار گرفت. تصاویر، جوانی 30 ساله را نشان می‌داد که در ساعت 5 بامداد 4 مردادماه با بالا رفتن از دیوار اقدام به کندن و سرقت دوربین‌های مداربسته بانکی مشرف در خیابان کرده است.

با به دست آمدن تصاویر ذخیره شده از دوربین‌‌های مداربسته بانک سرقت شده، ماموران با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی دزد به نام «آندره» 29 ساله شدند که از مجرمان قدیمی در زمینه نگهداری و مصرف مواد مخدر است.

با شناسایی آندره ماموران با شناسایی مخفیگاه وی در خیابان زرکش و با دستور بازپرس 6 دادسرای ناحیه 4 تهران، روز سی‌ام مردادماه آندره را در مخفیگاهش دستگیر کردند. این دزد پس از دستگیری لب به اعتراف باز کرد و با پذیرفتن سرقت دوربین‌های مداربسته بانکی در خیابان تهران‌نو، یکی از همسایه‌هایش را خریدار دوربین‌های مداربسته معرفی کرد که بلافاصله مرد 4 ساله به نام رازمیک دستگیر و در بازرسی از خانه وی چندین دوربین مداربسته کشف شد. با دستگیری متهمان و کشف تعدادی از دوربین‌های مداربسته سرقت شده از مخفیگاه رازمیک که نشان از وجود سرقت‌های زیادی بود، به دستور بازپرس متهمان برای انجام تحقیقات تخصصی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

با آغاز تحقیقات کارآگاهان آندره علاوه بر سرقت شعبه بانکی در خیابان تهران‌نو، به چندین سرقت مشابه از شعبات بانکی در محدوده شرق تهران اعتراف کرد که با انجام تحقیقات، تعدادی از این شعبات بانکی در خیابان شهید مدنی، سمنگان، گلبرگ غربی و نارمک مورد شناسایی قرار گرفت. آندره در اعترافات خود، علت و انگیزه خود را از سرقت دوربین‌های مداربسته تامین هزینه خرید موادمخدر شیشه عنوان و به کارآگاهان گفت: دوربین‌های مداربسته بانک‌ها را پس از سرقت به قیمت هر کدام 30 تا 40 هزار تومان به رازمیک می‌فروختم تا بدین طریق هزینه مواد مصرفی خود را تامین کنم.

سرهنگ موذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران در ادامه اعلام این خبر گفت: در حال حاضر تحقیقات از 2 متهم این پرونده درباره دیگر جرائم و سرقت‌های ارتکابی در مراحل مقدماتی قرار دارد، همه مراکز دولتی و خصوصی از قبیل شعبات بانکی و مراکز آموزشی از قبیل مهدکودک‌ها و مدارس که نسبت به تجهیز و استفاده از دوربین‌های مداربسته اقدام کرده و در طول چند ماه گذشته بویژه در مناطق شرق تهران، سرقت‌های مشابه درباره دوربین‌های مداربسته از آنها انجام شده، می‌توانند برای طرح شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی مراجعه کنند.
نظرات بینندگان