arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۸ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۰
تغييرات تازه به نفع «حريم شخصي»

فيس بوک و فصلی نوين در تاريخ اينترنت ؛ ميلياردر پايگاه هاي اينترنتي!

غول شبکه هاي اجتماعي رکورد جديدي را به نام خود ثبت کرد و فصل تازه اي را در تاريخ چند ده ساله اينترنت رقم زد. فيس بوک نخستين پايگاه اينترنتي است که صفحات آن 1000 ميليارد بار ورق زده شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مريم افلاطوني: فيس بوک رکورد 1000 ميلياردي به نام خود ثبت کرد.

به گزارش سرویس علمی "انتخاب"؛ بر پايه يافته هاي تازه ترين پژوهش در دنياي فناوري هاي آنلاين، نقطه عطف ديگري در تاريخ فعاليت فيس بوک و نيز دنياي شبکه ها به ثبت رسيده است.

غول شبکه هاي اجتماعي رکورد جديدي را به نام خود ثبت کرد و فصل تازه اي را در تاريخ چند ده ساله اينترنت رقم زد. فيس بوک نخستين پايگاه اينترنتي است که صفحات آن 1000 ميليارد بار ورق زده شده است.

فيس بوک که از چند سال پيش به اين سو در صدر فهرست 100 پايگاه اينترنتي پر بازديد جهاني، جايي براي خود دست پا کرده بود اينک و در شرايطي که شبکه هاي اجتماعي هر روز فاصله خود را از ديگر رقباي آنلاين بيشتر مي کنند، 870 ميليون بازديدکننده يکتا و منحصر به فرد دارد که ضريب دسترسي 46/9 درصدي را براي آن به ارمغان مي آورد.

در جايگاه بعدي، پايگاه ويدئويي گوگل(يوتيوب) قرار دارد با 790 ميليون بازديدکننده يکتا که 100 ميليارد صفحه را روي آن ورق زده اند.

ياهو نيز با 590 ميليون بازديدکننده منحصر به فرد که 78 ميليارد صفحه را ورق زده اند جايگاه سوم پر بازديدترين پايگاه هاي اينترنتي را به خود اختصاص داده است.

با فرض درست بودن يافته هاي اين پژوهش، هر يک از کاربران اينترنت 1150 صفحه را مرور کرده اند. بايد توجه داشت، بازديدهاي مربوط به شبکه هاي آگهي، دامين هاي خصوصي که در دسترس عموم نيستند و همچنين پايگاه هاي اينترنتي ممنوعه(مانند سايت هاي مستهجن) در اين آمار دخالت داده نشده اند.

همزمان با بالا گرفتن محبوبيت فزاينده فيس بوک، سرانجام مديران آن تصميم گرفتند مشي عدم دخالت در تنظيمات حريم شخصي کاربران را تعديل کرده و اهرم هاي پايشي را تقويت کنند.

تاکنون هر کسي که داراي يک شناسه فيس بوک بود در معرض برچسب خوردن يا به اصطلاح «تگ» شدن در عکس ها يا فيلم هاي مختلفي قرار داشت که دوستانش روي فيس بوک بارگذاري مي کردند.

با اين وصف، پيوسته اين امکان وجود داشت که عکس هاي ناخواسته و در مواردي مخاطره آميز بدون رضايت يا اطلاع کاربران در ميان عکس هاي شخصي آنها روي فيس بوک به نمايش در آيد.

البته کاربران مي توانستند برچسب هاي ناخواسته را از ميان بردارند و بدين ترتيب نام خود را از روي عکس هاي آزارنده اي پاک کنند. اما اين احتمال وجود داشت پيش از اطلاع کاربران از «بر چسب خوردن» در چنين عکس هايي، اعضاي خانواده يا حتي همکاران آنها تصاوير را ديده باشند.

فشارهاي کاربران و شايد رويه بسته تر حريف تازه وارد(گوگل پلاس) فيس بوک را واداشته است تغييراتي را در خدمات خود ايجاد کند تا از اين پس برچسب ها پس از تأييد کاربران نمايش داده شود.

بنابراين ديگر هيچ کس برچسب نام خود را روي عکس هاي شرم آور و ناخواسته نخواهد ديد مگر آنکه پيش تر آنها را تأييد کرده باشد.

اين تغيير بخشي از نوسازي گسترده اي است که در تنظيمات مربوط به «حريم شخصي» در گرفته و رفته رفته رخ مي نمايند. از مدتي پيش به اين سو، کاربران در کنار هر مورد تازه اي که روي فيس بوک منتشر مي کنند يک فهرست «پايين افتادني» مي بينند که با انتخاب گزينه هاي مختلف آن تعيين مي کنند چه کسي يا کساني مي توانند آن را ببينند.

بخشي از اين ويژگي هاي به ظاهر تازه در گذشته نيز وجود داشته اما به گفته يکي از مقامات فيس بوک، اين امکانات از پشت صحنه بيرون آمده و اينک درست در برابر ديدگان کاربران و کنار هر نوشته، عکس يا فيلمي که روي فيس بوک منتشر مي شود، خودنمايي مي کنند.

همچنين امکان علامتگذاري موقعيت جغرافيايي کاربران در تمام نسخه هاي فيس بوک فراهم شده و ديگر به نسخه موبايل محدود نيست.

از سويي کاربران مي توانند «پيش نمايش صفحه» خود را از نگاه يک به يک فهرست دوستان مرور کرده و تعيين کنند هر کس چه بخش هايي از شرح حال يا «پروفايل» آنها را مي بيند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
0
1
ازون ور فیلتر میکنیدش ازونور تبلیغش میکنین...مسخره ها
نظرات بینندگان