arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۰

طرح نهایی مقبره مهدی آذریزدی+تصاویر

بنیاد مهدی آذر یزدی طرح نهایی بنای آرامگاه این نویسنده پیشکسوت ادبیات کودک را با نمادی از عدد 8 به یاد مجموعه 8 جلدی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بنیاد مهدی آذر یزدی طرح نهایی بنای آرامگاه این نویسنده پیشکسوت ادبیات کودک را با نمادی از عدد 8 به یاد مجموعه 8 جلدی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دو سال بعد از درگذشت مهدی آذریزدی و همزمان با اعلام تصویب بودجه 150 میلیون تومانی برای احداث مقبره مهدی آذریزدی در قبرستان محله خرمشاد شهر یزد، دبیرخانه دائمی این بنیاد در آستانه تاسیس این بنا، نمایی از این مقبره را که در تابستان سال جاری عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد، در اختیار مهر قرار داد.

این بنا حاصل طراحی مهندس سیدعباس قیومی است که در فراخوان عمومی طراحی این مقبره در سال گذشته ارائه شده و در نهایت به عنوان طرح دوم و با لحاظ نبود طرح اول در داوری نهایی و از میان 75 اثر رسیده، انتخاب شده است.

این بنا بر پایه عدد 8 طراحی شده است که نمادی از مجموعه 8 جلدی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نوشته این نویسنده فقید است. همچنین نمادی از ورق‌های کتاب نیز در طراحی این مقبره مورد توجه قرار گرفته است که یادآور سادگی زندگی نویسنده و در عین حال انس او با کتاب است.

بر اساس این گزارش با توجه به اینکه آرامستان خرمشاد، مدفن یکی از شهدای دوران دفاع مقدس نیز به شمار می‌رود و با توجه به قدمت این قبرستان، ساماندهی مزار یکی از شهیدان نیز در جوار مقبره آذریزدی مورد توجه قرار گرفته است.

بر این اساس با هماهنگی‌های به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان استان یزد و بعد از اعلام تیپ مورد نظر برای ساماندهی این مزار، این موضوع نیز پیش از شروع ساخت این بنا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مهدی آذریزدی، نویسنده نام آشنای حوزه ادبیات کودک و نوجوان تیرماه 88 در بیمارستان آتیه تهران درگذشت و در آرامستان محلی خرمشاد که محله سکونت پدری وی در شهر یزد به شمار می‌رود، به خاک سپرده شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
0
0
آقا مصری های قدیم هم همه کار و زندگی شون ساختن خانه آخرت بوده
نظرات بینندگان