arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۸ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۶

چهارده دانش‌آموز حادثه دیده به‌زودی مرخص می‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قائم مقام درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز که از ساعت‌های اولیه وقوع حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان در داراب بسر می‌برد، از ترخیص چهارده دانش‌آموز حادثه دیده تا ساعتی دیگر خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، دکتر عبدالخالق کشاورزی جمعه 10 شهریور در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون در بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) 6 عمل جراحی انجام شده و پنج عمل دیگر نیز تا ساعاتی دیگر برای درمان مصدومان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: علی‌رغم تعداد زیاد مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس در داراب، کار تریاژ با سرعت و در کمتر از 4 ساعت انجام و تمام مصدومان به بخش‌های VIP  ، ICU  یا اتاق عمل منتقل شدند و در حال حاضر هیچ بیماری در اتفاقات بستری نیست.

کشاورزی با بیان اینکه چهار مصدوم به بیمارستان شهید رجایی و یک مصدوم به بیمارستان نمازی در شیراز منتقل شده‌اند، گفت: اعزام هر 5 مصدوم با استفاده از بالگردهای اورژانس هوایی انجام شد است.

وی با تصریح اینکه این حادثه یک مانور واقعی برای ارزیابی توان ارائه خدمات درمانی در بیمارستان داراب بود، گفت: مصدومان اعزامی به شیراز نیز با بسیج خدمات رسانی تیم فوق تخصصی، در حال دریافت ارایه خدمات درمانی لازم هستند؛ البته بیمارستان‌های شیراز برای پذیرش احتمالی مصدومان اعزامی، آماده باش هستند.

قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به سفر رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، از ابراز رضایت دکتر داوودی از خدمت‌رسانی کادر بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) به مصدومان خبر داد و گفت: دکتر "ایرج حریرچی" قائم مقام وزیر بهداشت با همراهی مهندس "افشانی" استاندار فارس و وزیر آموزش و پرورش، هم اکنون برای نظارت بر روند ارایه خدمات، عازم داراب هستند .

کشاورزی با ابراز تاسف و تاثر از وقوع حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر هرمزگانی با خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد و گفت: از زمان وقوع حادثه تاکنون 68 پرستار در اورژانس و بخش و اتاق عمل بیمارستان امام حسن مجتبی(ع)، مشغول ارایه خدمات بودند .

این مقام مسئول یادآور شد: ۳۲ نفر ازین نیروها، شب کار بودند اما با وجود اتمام نوبت کاری، در بیمارستان ماندند تا در صورت نیاز کمک رسانی کنند؛ چهار جراح و پنج متخصص مدیکال، با همراهی چهار پزشک عمومی نیز در کنار کادر پرستاری مشغول مداوای سانحه دیدگان هستند.

قائم مقام معاون درمان دانشگاه از انجام ۳۰ مورد سیتی اسکن، ۷۲ مورد xray ، پنج مورد MRI و 16مورد سونوگرافی برای مصدومان این حادثه خبر داد و گفت: همچنین برای همه بیماران، آزمایش های پاراکلینیکال پانل تروما، انجام شده است.

نظرات بینندگان