arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶

کرباسچی: روحانی را نه باحجاریان مقایسه کنید نه با حسین شریعتمداری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
غلامحسین کرباسچی از موضع‌گیری‌ها و رویه حسن روحانی بعد از انتخابات دفاع کرد و گفت: وقت سر و سامان دادن به کشور است و باید به فکر هماهنگی همه دستگاه ها بود.

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی فاصله گرفتن روحانی از اصلاح طلبان را رد کرد و در پاسخ به انتقادهایی که به نحوه چینش کابینه دوازدهم می شود، پرسید: « تفاوت واعظی و جهرمی از لحاظ سیاسی چیست؟»

کرباسچی همچنین در مورد رویکرد روحانی در گفت وگوی زنده تلویزیونی با مردم که برخی اصلاح طلبان آن را محافظه کارانه می دانند نیز گفت: «قرار نیست که رئیس جمهور در یک برنامه تلویزیونی بعد از انتخابات به جای صحبت از برنامه های اقتصادی و اجتماعی دولت، مثل دوران مبارزات انتخاباتی شعار دهد».

کرباسچی با اشاره به اینکه حتی رئیس دولت اصلاحات نیز در دوران ریاست جمهوری مثل دوران انتخابات سخن نمی گفت، افزود: «انتخابات شرایط سیاسی کشور را حساس می کند و همه از ایده آل ها صحبت می کنند اما زمان اجرا که می رسد باید به مسایل به صورت واقعی و به دور از شعار برخورد کرد».

این فعال سیاسی اصلاح طلب که با نامه نیوز گفت و گو می کرد در ادامه با بیان اینکه همه می خواهند رشد اقتصادی کشور بالای هشت درصد باشد و نرخ بیکاری نیز به صفر برسد، گفت: «انتظار درستی نیست که بگوییم آقای رئیس جمهور در نخستین مصاحبه زنده ایده آلی سخن بگوید، او باید همان طور که عمل کرد آمار واقعی را ارائه و شرایط کشور را برای مردم تشریح کند».

کرباسچی با تاکید بر اینکه روحانی به سمت جناح راست مایل نشده است، گفت: «روحانی را باید با توجه به شخصیت اش ارزیابی کرد. او را نمی توان با تاج زاده و حجاریان مقایسه کرد. همان طور که نمی توان او را با حسین شریعتمداری یا سردار عباسی مقایسه کرد».

وی افزود: «درست است که او پیش از انتخابات لحن دیگری داشت اما این تغییر لحن قاعده کار است و برای اداره کشور باید به فکر هماهنگی دستگاه های مختلف بود. اکنون مبارزات انتخاباتی تمام شده و وقت سر و سامان دادن به کشور است. به قول معروف کشور را باید از روی زمین اداره کرد. روحانی نیز مشی اعتدال و میانه روی خود را دارد. او به درستی برای تغییر شرایط در چارچوب حفظ اصول نظام، انقلاب و اسلام تلاش می کند»
برچسب ها: کرباسچی ، حجاریان
نظرات بینندگان