arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۸ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶

معاون وزیر تعاون: تعاونی ها ظرفیت ایجاد سالانه حدود 100 هزار شغل دارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که دولت مصمم است سالانه 950هزار شغل ایجاد کند، گفت: تعاونی ها ظرفیت ایجاد سالانه حدود 100 هزار شغل در کشور را دارند.

به گزارش انتخاب، سید حمید کلانتری روز شنبه در آئین رونمایی طرح روستا تعاون استان تهران که در روستای احمدآباد از توابع بخش مرکزی ورامین برگزار شد، اظهار کرد: روستا تعاون حرکتی ملی است که به تصویب شورای عالی اشتغال و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسیده است تا 65 هزار شغل از طریق پرداختن به ظرفیت این تعاونی در سطح کشور ایجاد شود.
 
وی افزود: یکی از مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد این است که هنوز نتوانسته ایم ظرفیت روستاها را درک کنیم و به مزیت های آن توجه داشته باشیم.
 
کلانتری تصریح کرد: اشتغال واقعی باید با ظرفیت سازی و ظرفیت آفرینی در روستاها و استفاده از ظرفیت موجود شکل گیرد، اگر درآمد در روستاها تولید شود، کسی به شهرها مهاجرت نمی کند و هزینه های متعدد ناشی از مهاجرت کاهش می یابد.
 
وی اظهار کرد: مهاجرت باعث بزرگ شدن بی دلیل شهرها، افزایش جمعیت مصرف کننده، کاهش تولید و هدر رفتن نیروهای مولد می شود و این امر باعث می شود تا مشاغل غیر رسمی در کلان شهرها زیاد شود.
 
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی، سرقت، اعتیاد و طلاق زائیده بی کاری و نبود شغل مولد و آبرومند است.
 
وی اظهار کرد: دولت مصمم است تا در هر سال 950 هزار شغل در سطح کشور ایجاد کند که این مهم با مشارکت مردم، فرمانداران، شهرداری ها و دستگاه های اجرایی در قالب تعاون محقق می شود.
 
کلانتری اظهار کرد: برای تشکیل روستا تعاون در مرحله اول یک هزار تعاونی در هزار روستا ایجاد می شود و یا تعاونی های موجود توسعه پیدا کرده و گسترش می یابد تا از این طریق 65 هزار شغل در کشور ایجاد شود.
 
وی گفت: پشتوانه منابع مالی این طرح مصوبه مجلس شورای اسلامی است و به صندوق توسعه ملی اجازه برداشت یک و نیم میلیارد دلار معادل ریالی پنج هزار میلیارد تومان را داده است و در مقابل چهار بانک عامل نیز پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات به این مبلغ افزوده و در مجموع 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال مناطق روستایی و شهرهای کمتر از 10 هزار نفر جمعیت در نظر گرفته می شود.
 
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: طبق آمار ارائه شده، از هزار روستای هدف مرحل اول ، 700 روستا در 14 استان کشور شناسایی شده اند و سایر استان ها نیز باید به سرعت روستاهای دارای ظرفیت های خود را اعلام کنند تا تعاونی های عالمانه و متناسب با واقعیت های آن روستا ایجاد شود.
 
وی گفت: وقتی همه دست به دست هم دهند، تعاونی هایی شکل می گیرد که به درستی پیش رفته و اهداف اقتصادی را محقق می کنند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان