arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۰

ثبت جهانی باغ موزه چهلستون در لیست آثار جهانی توسط رییس جمهور

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس از برگزاری مراسم ثبت جهانی باغ موزه چهلستون در لیست آثار جهانی توسط رییس جمهور درآینده ای نزدیک خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس از برگزاری مراسم ثبت جهانی باغ موزه چهلستون در لیست آثار جهانی توسط رییس جمهور درآینده ای نزدیک خبر داد.

سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌گو با ایسنا، در خصوص خروج آثار تاریخی از فهرست آثار ملی اظهار کرد:باید بین آثار تاریخی و آثار قدیمی تفکیک و فرق قائل شد، در ایران آثار و ابنیه قدیمی بسیاری وجود دارد، اما این آثار دارای ارزش تاریخی نیستند، اما آثاری که دارای جنبه تاریخی هستند از ارزش و اهمیت بسیاری نه تنها در سطح داخل بلکه در ابعاد بین المللی برخوردار می‌باشند.

وی پیرامون آثار قدیمی که دارای ارزش تاریخی نیستند،گفت:بسیاری از بناهای قدیمی که درسطح شهرها و روستاهای ایران قرار دارند،در مالکیت اشخاص حقیقی هستند.این آثار برخی دارای ارزش تاریخی چندانی نیستند و در شرایط توسعه،تحولات و نوسازی‌های در حال اجرا در شهرها باعث وقفه می‌شوند و مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کنند که باید با دید کارشناسانه و پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان میراث فرهنگی درصدد رفع این گونه مشکلات برآمد.

عضوسابق کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد:بعد ازماه مبارک رمضان رییس جمهور سفری به استان اصفهان خواهند داشت و طی آن سفر، مراسم ثبت جهانی باغ موزه چهلستون که در لیست آثار جهانی توسط کمیته میراث جهانی قرار گرفته شد، برگزار می‌شود.

وی درخصوص نگهداری و راهکارهای ارایه شده برای ممانعت از نابودی آثار تاریخی در کشور تصریح کرد: باید درسطح کشور سپاه یا پلیس میراث فرهنگی راه اندازی کنیم تا این افراد به عنوان ماموران و پاسداران میراث فرهنگی در اماکن تاریخی و فرهنگی حضور داشته باشند.

ابطحی ادامه داد:شناسنامه‌دار کردن آثار و برقراری مجازات‌های سنگین‌تر برای افراد تخریب‌گر و قاچاقچیان آثار تاریخی می‌تواند تا حدودی در حفظ ابنیه تاریخی راهگشا باشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
0
0
اين همه با بلدوزر به جان آثار باستاني و تاريخي افتادند،كسي صداش در نيومد،حالا يكجا رو ميخوان ثبت جهاني كنن،همه ميخوان حضور داشته باشن!!!
نظرات بینندگان