arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۶

همسر رهبر مخالفان ونزوئلا ممنوع‌الخروج شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همسر رهبر مخالفان ونزئلا که به دلیل کشف مقادیر هنگفتی پول نقد در خودرویش هدف تحقیقات قضایی قرار گرفته، گفته است مقامات خروج وی را از کشور بلوکه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، لیلیان تینتوری، فعال حقوق بشری و همسر لئوپولدو لوپز، رهبر اپوزیسیون بازداشتی ونزوئلا گفته که برای پاسخگویی به مبلغ کشف شده در خودرویش به دادگاه احضار شده است.
 
همسر رهبر مخالفان ونزوئلا ممنوع‌الخروج شد
این فعال حقوق بشری به صورت مرتب به خارج از کشور می‌رود تا علیه دولت سوسیالیست نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا و نقض قوانین از سوی کاراکاس دست به کمپین بزند.

تینتوری در توئیتی با انتشار تصاویری از خودش در مقابل فرودگاهی در کاراکاس و با نشان دادن اوراقی که از خروجش از کشور ممانعت به عمل آورده شده، نوشت: دیکتاتوری ونزوئلا می‌خواهد ما را از یک تور مهم بین‌المللی بازدارد.

وی قرار بود با رهبران اروپایی چون ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و همچنین ترزا می، نخست وزیر انگلیس دیدار کند.

تینتوری در ادامه توئیت خود نوشت:‌ سفرای اسپانیا، آلمان و ایتالیا من را همراهی می‌کردند و شاهد این اقدام "دیکتاتوری" از سوی دولت ونزوئلا بودند.

وی همچنین احضاریه مبنی بر حضورش در دادگاه در روز سه شنبه دریافت کرده و باید پاسخگوی کشف ۲۰۰ میلیون بولیوار (که براساس نرخ ارز رسمی در ونزوئلا معادل ۶۰ هزار دلار و براساس نرخ ارز در بازار سیاه این کشور معادل ۱۰ هزار دلار است) در داخل خودرویش توسط پلیس باشد. به گفته تینتوری این مبلغ، پول شخصی وی برای هزینه های درمانی مادربزرگ ۱۰۰ ساله اش است.

اپوزیسیون ونزوئلا می‌گوید دولت کاراکاس سرکوب مخالفان را در سال جاری میلادی افزایش داده درحالی که مقام‌های ونزوئلا می‌گویند تنها توطئه‌های "کودتای خشونت بار" با حمایت آمریکا و سایر قدرت‌های خارجی را متوقف می‌کنند.

در همین حال، ماکرون روز شنبه در توئیتی نوشت:‌ ما انتظار داریم که تینتوری به اروپا بیاید. اپوزیسیون ونزوئلا باید آزاد بماند.
نظرات بینندگان