arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۵۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۰

کاتوزیان: گویا صداوسیما برای افزایش افسردگی عمومی جامعه طراحی شده است

عضو فراکسیون اصولگرایان با انتقاد از فرم کلیشه‌ای سریال‌های ماه رمضان مضامین اکثر این سریال‌ها را غمگین و سرشار از غصه و یاس دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو فراکسیون اصولگرایان با انتقاد از فرم کلیشه‌ای سریال‌های ماه رمضان مضامین اکثر این سریال‌ها را غمگین و سرشار از غصه و یاس دانست.

به گزارش انتخاب،"حمیدرضا کاتوزیان" در خصوص کیفیت و تاثیرگذاری سریال‌های ماه رمضان با تاکید بر اینکه سریال‌های صدا و سیما در ماه رمضان فاقد کیفیت لازم برای جذب مخاطب و تاثیرگذاری بر باورهای دینی و مذهبی مردم است، از کپی برداری مفهوم و قالب کلی سریال‌ها از نسخه‌های سال‌های قبل و یا مضامین برخی از سریال‌های خارجی انتقاد کرد وافزود: رسانه ملی به عنوان تنها منبع رسانه تصویری مردم باید اصل تنوع را به خوبی رعایت کند در حالی که امسال هم‌چون سال‌های گذشته شاهد کپی‌برداری پررنگ بعضی از سریال‌های صدا و سیما از برخی نمونه‌های غربی فیلم‌ها و سریال‌ها هستیم.
 
رییس کمیسیون انرژی مجلس کیفیت برنامه‌های رسانه ملی را در گرایش مردم به ماهواره موثر توصیف و تصریح کرد: زمانی که کیفیت برنامه‌های صدا و سیما در خور ذائقه مخاطبان و پوشش دهنده سلایق مردم نیست گرایش مخاطبان صدا و سیما به تماشای کانال‌های ماهواره‌ای امری عادی تلقی می‌شود.

کاتوزیان با انتقاد از روند غمناک و سوژه‌های متاثر کننده سریال‌های ماه رمضان تاکید کرد: این تفکر نادرست که در ماه رمضان اکثریت سریال‌ها باید با اشک و ناله همراه باشد باید تغییر کند.

 وی افزود: این ماه باید مملو از شادی و تجدید باورهای مذهبی باشد و جز در ایام کوتاه عزاداری آن دلیل برای تزریق افسردگی به جامعه وجود ندارد در حالی که متاسفانه رسانه ملی در ماه رمضان به ساخت و پخش سریال‌هایی می‌پردازد که روحیه شادی را از جامعه دریغ می‌کند و گویا برای افزایش افسردگی عمومی جامعه طراحی شده است.

کاتوزیان با تاکید بر نقش مهم رسانه ملی در وضعیت فکری و روحی مردم، خاطر نشان کرد: رسانه ملی باید همت والاتری در ارائه برنامه از خود نشان دهد؛ چرا که در کشور ما در حال حاضر رسانه خصوصی که فعالیت نمی‌کند پس تنها گزینه مردم برای تماشای تلویزیون داخلی برنامه‌های صدا و سیما است که اگر قرار بر حرکت بر مدار روش و کیفیت برنامه‌های تولیدی فعلی باشد گرایش مردم به ماهواره حتمی است.

به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت، وی با انتقاد از تفکر مغایرت خنده و شادی با عبادت و مفاهیم دینی تاکید کرد: ماه رمضان ماه عبادت و توجه بیشتر به شعائر مذهبی است اما این به معنی ضرورت حذف برنامه‌های شاد و مفرح از زندگی مردم نیست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
0
1
با سلام
برادر عزيز آقاي كاتوزيان، خدا پدرت را بيامرزد و عزتت را افزون و مستدام بدارد.
متاسفانه من كه برنامه هاي تلويزيون را صرفا از نگاه ارزيابي و نقد و نه پيام و سرگرمي و ... نگاه مي كنم دقيقا به اين فرمايش شما رسيده ام. در راس اين برنامه ها فيلم هاي عصر روز جمعه هاست كه معمولا افراد دلگير و افسرده را دلگيرتر و افسرده تر مي كند. براي من خيلي عجيب است كه چرا فكري اساسي نمي شود. از افسردگي و نااميدي تنها ملت انقلابي دنيا جه كسي بهره مي برد؟ گناه آناني كه براي خانواده خود ماهواره را هديه نكرده اند چيست؟
علاوه بر ترويج افسردگي، فروپاشي ارزش هاي ديني و سنتي جامعه اسلامي مان هم سرلوحه بسياري از فيلم ها و سريال هاست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
0
0
تنها منبع رسانه ی تصویری رو خوب اومدی :-)
شریف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
21
1
میخوای ماه رمضون واست جمیله بذارن!!!!آدم کج فهم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
برای سلامتی آقای شریف جان یه صلوات و یه آدرس روانشناس بفرستید .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
ماه رمضان که نه .....

ولی مگر بقیه سال را ما .........میبینیم در صدا و سیما ؟؟؟

اگر شما میبینید ، لطفا بگید چی مصرف میکنی ......
کاوه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
برای شما متحجرا همون گریه و زاری بهتره
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
0
2
مگه تو ماههای دیگه سال خیلی برنامه های شاد ومردم پسند از رسانه... پخش شده که تو ماه رمضان باشه.به نظر شما خواست مردم در کجای عملکرد دولتمردان جای دارد.
ولی..
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
0
1
باور کنید...به راز بقا هم راضی هستیم!!! تا بعضی از برنامه ها...راستی چرا در کشورهای عربی ..ماه رمضان ماه جشن وشادیست...(رمضان المبارک) ولی تو ایران عزا وماتم!!!!!!! حتما انها کافرن و ما مسلمان..!!!!
نظرات بینندگان