arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۹ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۶

شهردار تهران سوگند یاد کرد/ محسن هاشمی: سوگندنامه شهرداران "قانون" شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نجفی برای شهرداری تهران سوگند یاد کرد/ محسن هاشمی: سوگندنامه شهرداران  
محمدعلی نجفی، شهردار تهران در جلسه امروز شورای شهر حاضر و متن سوگندنامه خود را قرائت کرد.

به گزارش «انتخاب»، نجفی در این جلسه اعلام کرد که تا ظهر امروز 4 معاونش را معرفی می کند. محسن هاشمی، رییس شورای شهر هم خواستار تبدیل شدن سوگند شهرداران، به قانون شد.
 
پوشش زنده مراسم امروز به شرح زیر است:
 
تذکر نظری درباره مشورت گرفتن نجفی و پاسخ محسن هاشمی
۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۰:۵۱
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی خواستار نظارت پذیری شهردار تهران شد.

حجت نظری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران پس از قرائت سوگندنامه بیان شد، گفت: در بند چهارم سوگندنامه، شهردار به نظارت پذیری قسم خورده که نظارت شامل نظارت پسین و پیشین می‌شود.

وی با بیان اینکه نجفی باید به نمایندگان مردم بها می‌داد و قبل از انتخاب معاونینش آنها را به اطلاع شورا می‌رساند گفت: من حرفم این است که نجفی جمع شورا را محل مشورت بداند و حداقل از کمیسیون‌های مربوطه در مورد انتخاب معاونینش نظرخواهی می‌کرد.

عضور کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: باخبر شدیم که نجفی، حاجی را به عنوان مدیرمسئول همشهری انتخاب کرده که انتخاب به جایی بود اما از آنجایی که حاجی در سن بازنشستگی است به ایشان پیشنهاد می‌شود از حضور جوانان بهره‌مند شوند.

محسن هاشمی در واکنش به تذکر نظری گفت: شهردار تهران اعلام کرده که حاضر به مشورت گیری و مشورت پذیری است و اگر شما نظر خاصی داشتید باید وقت بگیرید و با شهردار تهران صحبت کنید.
سوگندنامه شهرداران قانونی شود
۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۰:۱۲
رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: قانونی شدن سوگند شهرداران پیگیری شود.

محسن هاشمی در جلسه علنی روز سه شنبه با بیان اینکه ادای سوگند توسط شهردار از ابتکارات شورای پنجم بود، گفت: از فرماندار محترم و شورای عالی استان ها می خواهم که موضوع سوگندنامه را قانونی کنند تا در تمامی شوراها به اجرا دربیاید.

او همچنین با اشاره به رزومه اجرایی محمدعلی نجفی گفت: وی شش سال در شورای شهر تهران حضور داشت و ۱۰ سال نیز به عنوان وزیر آموزش و پرورش فعالیت کرد. معاوت ریاست جمهوری و مشاور رئیس جمهور و ... از دیگر سمت های او است بنابراین تجربه بالایی برای انجام این مسئولیت دارند.

وی با اشاره به تهیه متن سوگندنامه گفت: در ۳۰ جلسه آغازین شورای پنجم که هنوز رسمیت نداشت بحث میثاق نامه شهردار تهران مطرح شد که به پیشنهاد برخی به سوگندنامه تغییر کرد.

وی ادامه داد: متن سوگندنامه توسط کمیسیون نظارت منتخبان به ریاست امینی تشکیل شده بود و پیش از رای رسمی به نجفی، وی موافقت خود برای قرائت سوگندنامه را اعلام کرده بود و قرار بود در اولین جلسه که امکان حضور فراهم شود این سوگندنامه ادا شود.
نجفی از چهارشنبه در هیات دولت
۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۰:۰۹
شهردار تهران گفت: رئیس جمهور با حضور شهردار تهران در هیات رئیسه موافقت کردند.

محمدعلی نجفی در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی درخصوص حضور وی در جلسات هیات دولت گفت: از چهارشنبه در جلسات هیات دولت شرکت خواهم کرد.
چشم مردم ایران به شهردار تهران است
۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۰:۰۶
عضو شورای اسلامی شهر تهران،ری وشمیرانات از شهردار تهران خواست که دقت و وسواس در انتصابات را در سرلوحه کار خود قرار دهد.

شهربانو امامی روز سه شنبه در پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و شمیرانات و در تذکر پیش از دستور خود خطاب به شهردار تهران که در جلسه حاضر بود گفت: چشم مردم ایران به شورای شهر و شهردار تهران است.
 
وی ادامه داد: دقت در انتصابات باید در دستور کار شهردار تهران قرار بگیرد و مطمئنا جناب نجفی به این امر با وجود خود ایمان دارد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود آب شرب در پایتخت اشاره و تصریح کرد: در بخش آب سفره های زیر زمینی تهران خالی شده است و شهروندان باید خودشان محافظ این نعمت الهی باشند.
 
وی با بیان اینکه شهردار تهران به مسئله آب نیز توجه ویژه ای داشته باشند، خاطرنشان کرد: ما اجازه داریم تا 20 درصد از سفره های زیرزمینی استفاده کنیم اما متاسفانه تا 110 درصد از این منابع استفاده می کنیم.
سال 96 سال سخت مالی برای شهرداری است
۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۰:۰۱
شهردار تهران با تاکید بر اینکه در سال جاری به دلیل عدم تحقق بخشی از بودجه پیش بینی شده، سال سختی برای شهرداری تهران پیش بینی می‌شود افزود: باید تلاش کنیم که به لحاظ مالی با مشکل مواجه نشویم و بیشترین پیش‌بینی‌های بودجه برای سال جاری محقق شود.

محمدعلی نجفی در پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش پیش از ادای سوگند خود گفت: در نخستین روز شهریورماه که اعضای شورای شهر رأی خود را برای مسئولیت شهرداری تهران به بنده دادند، در درگاه خداوند سوگند یاد کردم و در برابر وجدان خود متعهد شدم تا در طول مسئولیتم در شهرداری تهران تمام وقت و توانایی خود را وقف منافع نظام جمهوری اسلامی ایران، شهر تهران و شهروندان تهرانی قرار دهم.

وی افزود: این تعهد وجدانی و سوگندی که در پیشگاه خداوند خورده‌ام امید وارم تا انتها پایبند آن باشم لذا امروز دومین بار است که سوگند می‌خورم.

نجفی ادامه داد: در طول 8 روز گذشته از مسئولیتم که از روز دوشنبه هفته گذشته آغاز شده تلاش کردم با برنامه‌های قبلی و جدید شهرداری تهران آشنایی پیدا کنم. با مدیران و کارشناسان شهرداری در حدی که میسر بود جلساتی داشتم. همچنین چندین جلسه با شهرداران مناطق ، معاونین و مدیران شهرداری تهران برگزار کردم.

وی با اشاره به نزدیکی آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در آستانه مهر باید به استقبال مهرماه برویم لذا از جهت فضای عمومی و تبلیغاتی و مسائل مرتبط با حمل و نقل وترافیک که از ابتدای مهرماه حجم ترافیک سنگین می‌شود باید تصمیمات مناسب اتخاذ شود. در همین راستا فردا برای جمع بندی با وزیر آموزش و پرورش جلسه‌ای خواهیم داشت.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود به شرایط سخت مالی در بودجه سال جاری شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: بخشی از برنامه‌هایی که در بودجه امسال پیش بینی شده است محقق نخواهد شد لذا باید تلاش کنیم با مشکل مواجه نشویم. اما به هر ترتیب از نظر مالی امسال سال سختی برای شهرداری تهران است.
 
شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع انتخاب مدیران شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: جلسات زیادی برای انتخاب همکاران جدید که کار سختی هم هست برگزار کردم تا از میان صدها رزومه بتوانم افراد شایسته را انتخاب کنم و امروز ظهر چهار نفر از معاونین انتخابی معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد در انتخاب‌ها جز شایستگی و منافع شهر و شهروندان تهران به چیز دیگری پایبند نخواهم بود. این شیوه باعث می‌شود که بسیاری از دوستان من گله مند شوند در چند روز گذشته نیز این گله‌مندی‌ها به گوش من رسیده است اما بی تردید هیچ کسی از جانب من هیچ اجازه‌ای ندارد تا در مورد انتخاب مدیران تصمیمی بگیرد. شب گذشته متوجه شدم که یکی از دوستان من در مورد یکی از مدیریت‌ها با سه نفر صحبت کرده است و یا در مورد فرد دیگری که جزء انتخاب‌های من بود متوجه شدم به لابی‌های غیر متعارف دست زده که به این ترتیب از لیست انتخاب‌های من حذف شد.

نجفی ادامه داد: بی تردید برای انتخاب‌ها به مشورت‌ها گوش خواهم داد و گوش و دل من پذیرای مشورت‌ها خواهد بود.

نجفی با تاکید بر اینکه به چهارضلعی نهادهای نظام، شهروندان، اعضای شورا و کارکنان شهرداری تهران معتقد است افزود: در این چهارضلعی در ضلع اول نهادهای نظام وجود دارند که باید تعامل و همکاری با آنها بیش از پیش تقویت شود. در ضلع دوم شهروندان قرار دارند که مشارکت و پشتیبانی آنها موجب پیشبرد برنامه‌ها خواهد بود و در ضلع سوم اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش هستند که با مشورت، مشارکت، راهنمایی و هدایت آنها تلاش خواهم کرد که برنامه‌های پیش بینی شده محقق شود. در ضلع چهارم نیز مجموعه بزرگ کارکنان شهرداری تهران قرار گرفته‌اند. 
معرفی 4 معاون تا ظهر امروز
۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۰۹:۵۹
نجفی در مراسم ادای سوگندنامه خود به عنوان شهردار تهران گفت:  4 معاون خود را تا ظهر معرفی می کنم.

او اضافه کرد: ادای این سوگند را در میانه دو عید بزرگ غدیر و قربان به فال نیک می گیرم.
نجفی برای شهرداری تهران سوگند خورد
۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۰۹:۵۷
محمد علی نجفی با حضور در پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران برای مدیریت شهر تهران سوگند خورد.

این برای اولین بار در مدیریت شهری است که شهردار پس از دریافت حکمش از وزارت کشور در صحن علنی شورای شهر تهران،ری و تجریش سوگند خورد.

متن سوگند نامه به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
من به عنوان شهردار منتخب شورای پنجم شهر تهران، ری و تجریش در پیشگاه قرآن کریم و در برابر شورای شهر و شهروندان گرانقدر تهران به پروردگار یکتا سوگند یاد می‌کنم که با به کارگیری دانش و تجربه خود و انتخاب همکاران و مدیران پاکدست، شایسته و امین و تکیه بر مشارکت مردم، بهره‌مندی از خرد جمعی و کارشناسی، ‌شرایط مناسبی را برای نیل به اهداف و برنامه‌های توسعه پایدار شهر فراهم نمایم.
بر شفافیت در اقدامات، پاسخگویی به افکار عمومی و توجه به جریان آزاد اطلاعات اهتمام ورزیده و ارتقاء جایگاه شورا اجرای کامل مصوبات قانونی و پذیرش نظارت جامعه آن را نصب‌العین قرار دهم و عدالت در توزیع منابع، رعایت صرفه و صلاح جامعه و مبارزه با فساد و خودکامگی را سرلوحه فعالیت‌های خود و همکارانم قرار دهم.
ورود نجفی به شورا و زمزمه معرفی 4 معاون شهردار
۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۰۹:۲۹
شهرادر تهران در جلسه امروز شورای شهر حاضر و متن سوگندنامه خود را قرائت می کند.

جلسه پنجم شورای شهر پنجم با حضور اعضای شورای شهر، نجفی شهردار تهران و فرهادی فرماندار تهران آغاز شد.

قرار است در این جلسه نجفی سوگندنامه شهردار شدن خود را در مقابل نمایندگان مردم تهران قرائت کند و همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که نجفی امروز 4 معاون خود را به اعضای شورای شهر معرفی می‌کند.
 
نظرات بینندگان