arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۰
آخرين گمانه زني ها درباره هيأت مديره سرخابي ها؛

خداحافظی کاشانی و حضور پروين وانصاري فرد در هیات مدیره/، فتح الله زاده نمي رود

هيأت مديره پرسپوليس به نظر مي رسد که با تغييرات زيادي در راس مديريت مواجه خواهد شد. برخي منابع نزديک به وزير ورزش و جوانان در آخرين گمانه زني خود اعلام کرده اند حبيب کاشاني بزودي از اين باشگاه خواهد رفت و جايش را به فردي خواهد داد که با وجود مخالف هايي که دارد اما مديرعامل سرخپوشان خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هر چند فصل نقل وانتقال هاي ليگ برتر حدود يک ماه پيش به پايان رسيد و ديگر خبري از بمب هاي مديران عامل نيست اما مي توان در روزهايي که استقلال و پرسپوليس منتظر خبرهايي در مورد معرفي اعضاي هيأت مديره هستند نيز شاهد انفجار بمب هايي بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی "انتخاب"؛ ماجراي انتخاب و معرفي اعضاي هيأت مديره باشگاه هاي استقلال و پرسپوليس چند سالي است که هراز گاهي در محافل فوتبالي و خبري مطرح مي شود اما بيشتر از اينکه خيلي جدي به آن پرداخت شود بيشتر ابزاري در دست برخي از مسؤولان بود تا از آن براي پيشبرد اهداف خود استفاده کنند.

در چنين شرايطي عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ برتر که بيشتر از ساير اهالي فوتبال با مسؤولان کنفدراسيون فوتبال آسيا در تماس بود بارها در مصاحبه هايش نسبت به بلاتکليف بودن وضعيت هيأت مديره اين دو باشگاه هشدار داد و از مسؤولان سازمان تربيت بدني خواست تا هر چه سريعتر وضعيت اين دو باشگاه را مشخص کند اما علي سعيدلو خيلي رغبتي به اين امر نداشت.

بلاتکليفي سازمان تربيت بدني که دوران انتقال به وزارت ورزش و جوانان را طي مي کرد عملا اين دو باشگاه پرطرفدار را سرگردان کرده و هر روز اوضاع بدتر از گذشته مي شد تا اينکه کنفدراسيون فوتبال آسيا به مسؤولان فوتبال ايران اولتيماتوم داد که اگر مي خواهيد درفصل آينده رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا نمايندگانتان حضور داشته باشند و سهميه هايتان هم حفظ شود، بايد فرم هاي مربوط به رعايت اصول حرفه اي باشگاه داري را پر کرده و به اين کنفدراسيون ارسال کنيد.
براساس تاکيد کنفدراسيون فوتبال آسيا باشگاه هايي که قصد دارند در رقابت هاي ليگ قهرمانان شرکت کنند بايد شرايط حرفه اي شدن را داشته باشند که يکي از آنها داشتن اساسنامه ، تراز مالي و هيأت مديره و مديرعامل است. اين شرط مسؤولان وزارت ورزش و جوانان را برآن داشت تا هر چه سريعتر نسبت به معرفي اعضاي هيأت مديره استقلال و پرسپوليس اقدام کنند.
در اين بين هر چند نسبت به گذشته گمانه زني هاي زيادي در مورد اعضاي حاضر در هيأت مديره اين دو باشگاه مطرح نشد اما به نظر مي رسد محمد عباسي به عنوان وزير ورزش و جوانان گزينه هايش را در رايزني با مسؤولان پيشين ورزش و برخي دوستانش انتخاب کرده و قرار است روز دوشنبه آنها را معرفي کند.

حاجي هست هنوز

در مورد اعضاي هيأت مديره استقلال گفته مي شود که علي فتح ا... زاده که از قضا تيمش در 5 هفته ابتدايي ليگ برتر نتايج قابل قبولي کسب کرده و صدرنشين ليگ است، جايگاه مستحکمي دارد و بعيد به نظر مي رسد که تغييري در مديريت او صورت بگيرد. علي انصاري هم که در سال هاي اخير با وجود حضور رسمي نداشتن در هيأت مديره هميشه کمک حال فتح ا... زاده بود و در آمدن رحمتي به استقلال هم نقش تاثير گذاري داشته يکي ديگر از اعضاي هيأت مديره خواهد بود.

اما وزير ورزش و جوانان يکي از نزديکانش را هم راهي هيأت مديره استقلال خواهد کرد. او سيد احمد رسولي نژاد معاون امور مجلس، حقوقي و امور استان هاي اين وزارتخانه است که قبل از اين نيز سابقه عضويت در هيأت مديره استقلال را در کارنامه اش داشته و اين بار نيز يکي از گزينه هاي قطعي حضور در جمع آبي هاست.

اما وزارت ورزش و جوانان براي آنکه رئيس مجامع دو باشگاه استقلال و پرسپوليس يکي نباشد قصد دارد اميدوار رضايي را به عنوان رئيس مجمع باشگاه استقلال معرفي کند تا او نماينده عباسي در جمع آبي هاي تهران باشد. البته وزارت ورزش هنوز در مورد يکي دو گزينه ديگر براي حضور در هيأت مديره استقلال به جمع بندي نهايي نرسيده است.

داحافظي با کاشاني؟

اما هيأت مديره پرسپوليس به نظر مي رسد که با تغييرات زيادي در راس مديريت مواجه خواهد شد. برخي منابع نزديک به وزير ورزش و جوانان در آخرين گمانه زني خود اعلام کرده اند حبيب کاشاني بزودي از اين باشگاه خواهد رفت و جايش را به فردي خواهد داد که با وجود مخالف هايي که دارد اما مديرعامل سرخپوشان خواهد شد.

در اين مورد گفته مي شود که عباسي به عنوان وزير ورزش و جوانان که حالا مالک باشگاه پرسپوليس محسوب مي شود تمايل چنداني به ادامه همکاري با حبيب کاشاني ندارد و اعضايي هم که براي حضور در هيأت مديره انتخاب کرده تمايلي براي همکاري با کاشاني ندارند. به همين دليل حبيب کاشاني از هيأت مديره باشگاه پرسپوليس کنار گذاشته خواهد شد و يک فرد پرسپوليسي جانشين او مي شود.

در مورد جانشين حبيب کاشاني گفته مي شود که برخلاف تمايل اعضاي پيش بيني شده، وزير ورزش اعلام کرده بايد از محمد حسن انصاري فرد به عنوان مديرعامل باشگاه استفاده شود. هر چند که او مخالفاني براي حضور در هيأت مديره دارد اما ظاهرا مالک باشگاه پرسپوليس قصد دارد فقط از انصاري فرد دراين سمت استفاده کند.

از حسين هدايتي، محمدحسين نژاد فلاح و مجيد فرخزادي به عنوان اعضاي ديگر هيأت مديره باشگاه پرسپوليس نام برده مي شود که قبلا از اين نيز سابقه حضور در هيأت مديره را داشته اند و تجربه خوبي براي اداره امور باشگاه دارند. هدايتي که در دور سعيدلو هزينه هاي خوبي براي باشگاه پرسپوليس انجام داده بود اين بار هم قصد دارد با حضورش در اين باشگاه هزينه هاي آن را تامين کند.

اما يکي از چهره هاي ويژه اي که مي تواند حضورش در هيأت مديره حاشيه هاي جديدي را به همراه داشته باشد، علي پروين سرمربي پيشين تيم فوتبال پرسپوليس است که مورد تاييد محمد عباسي نيز قرار گرفته است. در مورد علي پروين گفته مي شود که قرار بوده قبل از اين کريم باقري به عضويت هيأت مديره درآيد اما ظاهرا راي اکثريت با علي پروين بوده و در نهايت او به عصويت هيأت مديره در خواهد امد.

به هر حال به نظر مي رسد که اعضاي هيأت مديره استقلال و پرسپوليس تا روز دوشنبه معرفي خواهند شد تا اين دو باشگاه مشکلي براي حضور در ليگ قهرمانان آسيا نداشته باشند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
بچه شمرون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
1
9
امیدوارم روزی برسه که هیچ غیر فوتبالی در فوتبال این مملکت نقشی نداشته باشه
متاسفانه فوتبال مملکت دست کسانی افتاده که حتی تو بچگیشونم فوتبال بازی نکردن
چرا مرحوم حجازی نباید رئیس فدراسیون فوتبال میبودن؟ هم کاملا فوتبالی بودن هم جایگاه مردمی داشتن و هم تحصیلات عالیه
هیات مدیره همه تیمهای فوتبال باید از اعضای همون مجموع باشن نه از فلان نماینده واز فلان سردار و از فلان فرد سیاسی و....
نظرات بینندگان