arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۰۰۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶

«بانوی صورتی» کره‌شمالی کیست +عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«بانوی صورتی» کره‌شمالی کیست +عکس 
ایندیپندنت نوشت یک زن اهل کره شمالی پس از آزمایش اتمی اخیر پیونگ‌یانگ توجه کاربران اینترنتی را به خود جلب کرده است.

باشگاه خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت نوشت: هر زمان که پیونگ‌‌یانگ یک خبر مهم را به اطلاع جهانیان می‌رساند، همه ما با چهره آشنایی روبرو می‌شویم. این شخص کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی نیست؛ بلکه خانم ری چون-هی، گوینده خبر کهنه‌کار این کشور است که اعلام عمومی اینگونه خبرها در تلویزیون دولتی کره شمالی بر عهده اوست.

ری چون-هی ۷۴ ساله همواره هنگام اعلام خبرهای مهم کره شمالی یک لباس صورتی سنتی به تن دارد؛ به همین سبب به او لقب «بانوی صورتی» داده‌اند. در واقع مدت‌هاست که این گوینده خبر بازنشسته شده است؛ اما، هر زمان که لازم است خبرهای مهم دولتی به اطلاع جهانیان برسد، او به سر کار خود بازمی‌گردد.

این گوینده کهنه‌کار و مورد علاقه کیم جونگ-اون یک‌شنبه (۱۲ شهریورماه)، از مکانی نامشخص، خبر تازه‌ترین آزمایش موفقیت‌آمیز اتمی این کشور –آزمایش بمب ترموهسته‌ای– را به اطلاع جهانیان رساند. آزمایش اخیر کره شمالی باعث افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره شده و نگرانی جامعه بین‌الملل را برانگیخته است؛ اما، موضوعی که این روزها توجه کاربران اینترنتی را به خود جلب کرده هویت «بانوی صورتی» و نقش مهم او در کره شمالی است.

براساس گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، ری چون-هی چنان نقش مهمی در کره شمالی دارد که هر زمان تصویر او بر صفحه تلویزیون ظاهر می‌شود، ناخودآگاه تشویق بینندگان را در پی دارد. گزارش رویترز نشان می‌دهد این گوینده کهنه‌کار در گذشته بازیگر بوده است. کیم ایل-سونگ، پدربزرگ کیم جونگ-اون و نخستین رهبر کره شمالی، او را تشویق کرد به کار گویندگی خبر روی بیاورد. ری چون-هی سال ۱۹۷۱ میلادی (۱۳۵۰ خورشیدی) برای نخستین‌بار در تلویزیون ظاهر شد. او بیش از ۴۰ سال است که با حضور در تلویزیون دولتی کره شمالی و با صدای رسا و تأثیرگذار خود به محکوم کردن دشمنان این کشور، اعلام خبرهای مربوط به آزمایش‌های هسته‌ای پیونگ‌یانگ و شرح زندگی سه نسل از رهبران کره شمالی پرداخته و با صدای تأثیرگذارش به مشهورترین گوینده خبر در این کشور آسیای شرقی تبدیل شده است. به ری چون-هی، لقب «صدای کره شمالی» نیز داده‌اند. جالب اینجاست که تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد چهره او در گذر زمان تغییری نکرده و حتی ذره‌ای هم پیر نشده است.

ری چون-هی سال ۱۹۹۴ میلادی، با چشمانی اشکبار خبر درگذشت کیم ایل-سونگ (پدربزرگ رهبر کنونی کره شمالی) و ۷ سال بعد نیز خبر مرگ ناگهانی کیم جونگ-ایل (رهبر پیشین کره شمالی و پدر کیم جونگ-اون) را در تلویزیون مرکزی کره (KCTV) اعلام کرد. او سال ۲۰۱۲ میلادی، در گفتگو با یک رسانه چینی اعلام کرد قصد دارد در دوران بازنشستگی‌اش با کار در پشت صحنه به تربیت گویندگان جوان بپردازد اما، هر زمان که لازم است خبری بسیار مهم و ناگهانی –همانند خبر دو روز پیش درباره آزمایش بمب هیدروژنی توسط پیونگ‌یانگ– به مردم این کشور و جهانیان اعلام شود، این گوینده به سر کار خود بازمی‌گردد.

در ادامه گزارش ایندیپندنت به نقل از یک کارشناس مسائل پیونگ‌یانگ آمده است بازگشت ری چون-هی به گویندگی خبرهای مهم کره شمالی تصادفی نیست و یک پیام از جانب کیم جونگ-اون است؛ اینکه رهبر کره شمالی قصد دارد ایدئولوژی زمان پدربزرگش را مجدداً در این کشور پیاده کند.

اطلاعات چندانی از زندگی شخصی ری چون-هی در دست نیست؛ اما گفته می‌شود او سال ۱۹۴۳ میلادی و در خانواده‌ای فقیر در جنوب شرق کره شمالی متولد شده است.
نظرات بینندگان